شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

    خشت اول برندتان را راست بچینید

    برند تشابهات زیادی به انسان دارد و به همان اندازه پیچیدگی و گستردگی را داراست. اجازه بدهید با یک مثال ساده قضیه را مشخص تر کنیم. البته به احتمال زیاد کسانی که دارای فرزند هستند این مثال را عمیق تر متوجه خواهند شد. وقتی شما صاحب فرزندی می شوید، از قبل برای او برنامه ریزی های اولیه را انجام می دهید و تمام تلاش خود را انجام می دهید که شرایط را به گونه ای فراهم کنید که فرزند شما در رفاه باشد و کمبودی احساس نکند.   پوشاک خریداری می کنید، اتاقی را در منزل به او اختصاص می…
    سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

    لباس برند شما چه رنگی است؟

    گاهی ضرب المثل های فارسی مصداق های زیبایی در دنیای کسب و کار دارند: “عقل مردم به چشمشان است.” از منظر روانشناسی برند، مخاطبین آنچه را می بینند بهتر درک می کنند و روی قضاوت آنها بسیار موثر است. از خودمان شروع می کنیم. فرض کنید به یک مهمانی دعوت شده اید. چقدر به وضعیت ظاهری خود اهمیت می دهید؟ چقدر برا آن هزینه و زمان اختصاص می دهید؟ با این مقدمه وارد بحث اصلی می شویم. شما در هر کسب و کاری که باشید، هر نوع مشتری که داشته باشید و هر چقدر هم تلاش کنید، اگر به ظاهر…
    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

    کسب و کار شما الماس است یا لبو !

    وقتی این خبر را اخیرا خواندم، ناخوداگاه به یاد صحبتهای دکتر شاهین فرهنگ – دکتری روانشناسی از آمریکا – افتادم و با عاریه گرفتن از ان، جرقه ای در ذهنم نقش بست. همگی، لبو فروش ها را دیده ایم که فریاد می زنند: لبو لبو… همیشه هم سرشان شلوغ است و مشتریانشان زیاد. اما تا به حال الماس فروشی را ندیده ایم که فریاد بزند: الماس الماس…! آنها صبور هستند؛ مدتهای زیادی، حتی سالیان زیادی زمان می برد تا الماس آنها به فروش برود. زیرا هر کسی سراغ الماس نمی آید، کسانی خریدارش هستند که قدرش را می دانند، قیمتش را…
    دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

    شما سواد تبلیغات و بازاریابی ندارید! (قسمت دوم)

    در قسمت قبلی در مورد خلاقیت در تبلیغات و تفاوت فاحش تبلیغات برندهای معتبری چون مک دونالد، کوکاکولا و … با تبلیغات اطرافمان گفتیم. در ادامه با مثال توضیح میدهم که سواد بصری چیست و به چه دلیل یکی از کلیدی ترین عوامل موفقیت برنامه بازاریابی و تبلیغات کسب و کار شما می باشد. به تبلیغ محیطی زیر که توسط شرکت مک دونالد بر فراز شهر شیکاگو چشم نوازی می کند، توجه کنید :   سوال : آیا متوجه مفهومی که پشت این تبلیغ وجود دارد در نگاه اول شدید؟ اگر جوابتان مثبت است به این معناست که شما ۵۰% سواد بصری…
    شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

    شما سواد تبلیغات و بازاریابی ندارید! (قسمت اول)

    اگر با خواندن عنوان مطلب حس خوبی به شما دست نمی دهد و می خواهید ثابت کنید که اشتباه می کنم، پیشنهاد می کنم به خواندن ادامه دهید… وقتی تبلیغات مک دونالد، کوکاکولا و یا برندهای مختلف دنیا را می بینم آنقدر با تبلیغات اطرافم تفاوت فاحش دارند که گاهی فکر می کنم آنها بر روی کره دیگری زندگی می کنند. چند سوال: – آیا من خلاقیت ندارم؟! – آیا من تخصص ندارم؟! – آیا من توانایی اجرای اینگونه تبلیغات را ندارم؟! و جواب همگی سوالات بالا: به طور نسبی همگی را دارا هستم. پس مشکل کجاست؟ من یک چیز…
    جمعه, ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

    استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس چیست؟

    آیا بهتر است در بورس اوراق بهادار سهامی که در حال رشد است را خریداری کنیم و با روند همراه شویم؟ یا اینکه اخبار و اطلاعات قبلا اثر خود را بر بازار گذاشته، رشد و روند صعودی از دست رفته است و باید برخلاف جهت سایرین حرکت کرد؟ آیا سرمایه‌‌گذاران همیشه به اطلاعات و اخبار جدید به صورت منطقی واکنش نشان می‌دهند؟ بهترین سرمایه گذاری چیست؟ پاسخ این سوالات را با دو استراتژی متفاوت در سرمایه‌گذاری با عنوان استراتژی سرمایه‌گذاری مومنتوم (شتاب) و استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس بررسی کنیم. شنا در جهت حرکت آب (استراتژی مومنتوم) به گزارش پایگاه خبری آرمان…
    چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

    آموزش سرمایه گذاری در بورس برای تازه واردان: راهنمای کامل

    تا همین چند سال‌ اخیر، اکثر مردم تنها راه پس‌انداز یا حتی سرمایه‌گذاری کردن را نگهداری پول‌های خود در بانک می‌دانستند. دلیلش هم این بود که با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری آشنایی نداشتند. مثلاً آن‌ها نمی‌دانستند که یک فرد عادی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در واحدهای یک شرکت تولیدی، به اندازه دارایی خود در مالکیت آن‌ شرکت مشارکت کند. یا اینکه به اندازه دارایی خود در یک شرکت سرمایه‌گذاری سهیم شود. حال سوال این است که آیا یک فرد عادی می‌تواند با سرمایه اندک خود، در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شریک شود؟ پاسخ این سوال مثبت است. بازار سرمایه و به ویژه بازار بورس…
    چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

    خرید پله‌ای در بورس چیست؟

    شاید قبلاً این اصطلاح را در بین گفتگوهای فعالان بورس شنیده‌اید که بهتر است خرید سهام به‌صورت پله‌ای انجام شود، اما مفهوم آن چیست و چه مزایا و معایبی در خرید پله‌ای وجود دارد؟ در ادامه نکاتی را درباره خرید پله‌ای با هم مطالعه خواهیم کرد. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خرید پله‌ای به زبان ساده یعنی اینکه خرید سهام در چند مرحله و با فواصل زمانی یا در قیمت‌های متفاوت انجام گیرد. گاهی اوقات برخی سرمایه‌گذاران زمانی که از پتانسیل رشد یک سهم آگاهی دارند اما از وضعیت کوتاه‌مدت آن اطمینان ندارد، خرید‌های خود را به بخش‌های مختلف تقسیم…