دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

    شما سواد تبلیغات و بازاریابی ندارید! (قسمت دوم)

    در قسمت قبلی در مورد خلاقیت در تبلیغات و تفاوت فاحش تبلیغات برندهای معتبری چون مک دونالد، کوکاکولا و … با تبلیغات اطرافمان گفتیم. در ادامه با مثال توضیح میدهم که سواد بصری چیست و به چه دلیل یکی از کلیدی ترین عوامل موفقیت برنامه بازاریابی و تبلیغات کسب و کار شما می باشد. به تبلیغ محیطی زیر که توسط شرکت مک دونالد بر فراز شهر شیکاگو چشم نوازی می کند، توجه کنید :   سوال : آیا متوجه مفهومی که پشت این تبلیغ وجود دارد در نگاه اول شدید؟ اگر جوابتان مثبت است به این معناست که شما ۵۰% سواد بصری…
    شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

    شما سواد تبلیغات و بازاریابی ندارید! (قسمت اول)

    اگر با خواندن عنوان مطلب حس خوبی به شما دست نمی دهد و می خواهید ثابت کنید که اشتباه می کنم، پیشنهاد می کنم به خواندن ادامه دهید… وقتی تبلیغات مک دونالد، کوکاکولا و یا برندهای مختلف دنیا را می بینم آنقدر با تبلیغات اطرافم تفاوت فاحش دارند که گاهی فکر می کنم آنها بر روی کره دیگری زندگی می کنند. چند سوال: – آیا من خلاقیت ندارم؟! – آیا من تخصص ندارم؟! – آیا من توانایی اجرای اینگونه تبلیغات را ندارم؟! و جواب همگی سوالات بالا: به طور نسبی همگی را دارا هستم. پس مشکل کجاست؟ من یک چیز…
    جمعه, ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

    استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس چیست؟

    آیا بهتر است در بورس اوراق بهادار سهامی که در حال رشد است را خریداری کنیم و با روند همراه شویم؟ یا اینکه اخبار و اطلاعات قبلا اثر خود را بر بازار گذاشته، رشد و روند صعودی از دست رفته است و باید برخلاف جهت سایرین حرکت کرد؟ آیا سرمایه‌‌گذاران همیشه به اطلاعات و اخبار جدید به صورت منطقی واکنش نشان می‌دهند؟ بهترین سرمایه گذاری چیست؟ پاسخ این سوالات را با دو استراتژی متفاوت در سرمایه‌گذاری با عنوان استراتژی سرمایه‌گذاری مومنتوم (شتاب) و استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس بررسی کنیم. شنا در جهت حرکت آب (استراتژی مومنتوم) به گزارش پایگاه خبری آرمان…
    چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

    آموزش سرمایه گذاری در بورس برای تازه واردان: راهنمای کامل

    تا همین چند سال‌ اخیر، اکثر مردم تنها راه پس‌انداز یا حتی سرمایه‌گذاری کردن را نگهداری پول‌های خود در بانک می‌دانستند. دلیلش هم این بود که با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری آشنایی نداشتند. مثلاً آن‌ها نمی‌دانستند که یک فرد عادی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در واحدهای یک شرکت تولیدی، به اندازه دارایی خود در مالکیت آن‌ شرکت مشارکت کند. یا اینکه به اندازه دارایی خود در یک شرکت سرمایه‌گذاری سهیم شود. حال سوال این است که آیا یک فرد عادی می‌تواند با سرمایه اندک خود، در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شریک شود؟ پاسخ این سوال مثبت است. بازار سرمایه و به ویژه بازار بورس…
    چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

    خرید پله‌ای در بورس چیست؟

    شاید قبلاً این اصطلاح را در بین گفتگوهای فعالان بورس شنیده‌اید که بهتر است خرید سهام به‌صورت پله‌ای انجام شود، اما مفهوم آن چیست و چه مزایا و معایبی در خرید پله‌ای وجود دارد؟ در ادامه نکاتی را درباره خرید پله‌ای با هم مطالعه خواهیم کرد. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خرید پله‌ای به زبان ساده یعنی اینکه خرید سهام در چند مرحله و با فواصل زمانی یا در قیمت‌های متفاوت انجام گیرد. گاهی اوقات برخی سرمایه‌گذاران زمانی که از پتانسیل رشد یک سهم آگاهی دارند اما از وضعیت کوتاه‌مدت آن اطمینان ندارد، خرید‌های خود را به بخش‌های مختلف تقسیم…
    چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

    لوگوی شخصی؟ لوگوی سازمانی؟ و یا هر دو

    باید بگویم که چه شما به عنوان فردی حقیقی فعالیت  داشته باشید مانند یک سخنران در حوزه کارآفرینی و چه به عنوان کسب و کاری حقوقی به فعالیت در بازار بپردازید، شما نیازمند برندینگ هستید. حال سوال اینجاست: آیا برند شخص شما و یا برند سازمان شما در بین رقبا به خوبی دیده می شود؟ یا بهتر بگویم خودنمایی می کند؟ اگر پاسخ مثبت است که امیدوارم اینطور باشد می توانید به خواندن این متن ادامه ندهید. اما اگر پاسخ منفی است پیشنهاد می کنم به خواندن ادامه دهید. در واقع اولین و مهمترین عاملی که باعث شناسایی شما چه به عنوان شخص…
    شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹

    ابزارهای مالی انتفاعی و غیر انتفاعی

    با توسعه بازار سرمایه و معرفی ابزارهای نوین، این بازار شاهد به کارگیری و معرفی اوراق صکوک بوده است.صکوک، گواهی‌هایی با ارزش اسمی یکسان هستند که پس از عملیات پذیره‌نویسی، مبلغ مندرج در آن توسط خریدار به ناشر پرداخت می‌شود. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دارنده صکوک مالک بخشی از دارایی‌ها و منافع حاصل از یک پروژه یا سرمایه‌گذاری خاص است. در زیر به ساختار اجمالی انواع صکوک می پردازیم: ابزارهای مالی غیر انتفاعی ؛ اوراق قرض الحسنه: اوراق بهاداری است که بر اساس قرارداد قرض بدون بهره منتشر می شود و به موجب آن قرارداد، ناشر اوراق به…
    جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

    کاری را که مردم دوست دارند، ادامه بده

    در کسب و کارهای نوپا شکست اتفاق بسیار رایجی ست؛ اما چرا به شکست هایمان توجه کافی نمی کنیم؟ آیا صاحبان این کسب وکارها خودآزار هستند که از شکست های خود درس نمی گیرند؟ به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان ان مانی، پاسخ سئوال های اشاره شده، قطعا منفی است، اما در محیط کسب وکارهای نوپا این باور عام وجود دارد که برای موفقیت های بزرگ ریسک پذیری امری لازم است و خطر کردن هم بسیاری اوقات با شکست همراه است. لغزش های ما نه تنها اجتناب ناپذیر نیستند، بلکه در مواقعی می توانند مفید…
    بستن