شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

    شبیه‌سازی اقتصاد ایران در زمان تحریم

    یک مطالعه به کمی‌سازی شاخص‌های اقتصاد کلان در زمان تحریم پرداخته است. محمود محمودزاده و صالح قویدل، دو استاد دانشگاه در این بررسی، رشد اقتصادی، اشتغال، نرخ ارز، تورم، بودجه خانوار و هزینه مبادله را مورد واکاوی قرار دادند. یافته‌های آنها با اتکا به تجربه قبلی تحریم و مطالعات پیشین محاسبه شده است. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این مطالعه نسبت‌های کشش بین‌شاخص‌ها به عنوان معیار در نظر گرفته شده که با محاسبات انجام شده از سوی پژوهشگران دیگر متفاوت است.می‌توان در محتمل‌ترین سناریوی بررسی شده، در پایان سال‌جاری رشد اقتصادی منفی ۴ درصد و نرخ بیکاری ۱۷ درصد…
    چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

    چرا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنیم؟

    سجام مخفف عبارت “سامانه جامع اطلاعات مشتریان”، بستری منسجم و یکپارچه برای ثبت اطلاعات مشتریان در بازار سرمایه است. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری، افراد برای شروع فعالیت در همه بخش‌های بازار سرمایه تنها یک بار در این سامانه اطلاعات خود را ثبت نموده و پس از آن می‌توانند در بورس‌ها، نهادها و ارکان مالی بازار سرمایه (بدون نیاز به ثبت اطلاعات) سرمایه‌گذاری نمایند.   چرا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنیم؟ ۱-سرمایه‌گذاران با ثبت‌نام در این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری‌ها و سایر نهادهای مالی بازار سرمایه برای احراز هویت و…
    دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

    چیزهایی که باید درباره معاملات آتی سکه بدانیم

      یکی از بزرگترین مزایای قرارداد آتی سکه طلا این است که سرمایه‌گذاران با استفاده از معاملات قراردادآتی از قرار گرفتن دارایی‌هایشان در معرض نوسانات قیمت بازار جلوگیری می‌نمایند.   به گزارش آرمان اقتصادی، این روزها بازار سکه و و طلا به حدی “سکه” شده است که برخی از مردم وسوسه می شوند حتی ماشین و منزل مسکونی خود را بفروشند و به این بازار وارد شوند، تا این رهگذر سود و منفعی را کسب کنند. غافل این که بازار نقدی، ریسک‌های خود را دارد و علاوه بر این، نگهداری سکه‌های طلا در خانه نیز که این روزها با ارزش‌تر…
    دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

    در برندسازی علم مهم است یا پول

    موضوع انشای رایج در زمانهای نه چندان دور تحت عنوان ” در زندگی علم بهتر است یا ثروت؟ ” پاسخ معمولا علم بود. اما در حال حاضر به احتمال زیاد پاسخ ها پول خواهد بود!! آیا در برندسازی هم این موضوع درست است؟ بگذریم که این سوال از اساس اشتباه است و در ادامه دلیل آن را توضیح خواهیم داد. اما می تواند سرآغاز خوبی برای شروع مباحث ارزشمند در مورد برندسازی محسوب شود. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سالهاست هدف برندسازی در کشورمان پول آفرینی است. یعنی برندهای حال حاضر شامل برندهای نوپا و یا برندهایی که سالهاست فعالیت…
    دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

    ساختار تیم استارتاپی؛ از سیر تا پیاز ایجاد یك تیم استارتاپی

    یه تیم استارتاپی چه ساختاری باید داشته باشه؟ مسئولیتاشون چیه و از اول کار باید تیم استارتاپی خفن داشت؟ بهترین ترکیب یه تیم استارتاپی چند نفره و از کیا باید تشکیل بشه و هر کدوم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه؟   برای دریافت فایل مربوط به ” ساختار تیم استارتاپی ؛ از سیر تا پیاز ایجاد یک تیم استارتاپی ” نوشته مانوئل اوهانجانیانس اینجا کلیک کنید.
    شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

    ریشه برند شما چند سانتیمتر است؟

    اگر تصور می کنید با ورود به دنیای تجارت و کسب و کار باید اخلاقیات و اصالت را فراموش کنید و وارد یک میدان جنگ شوید کاملا در اشتباه هستید. نگرشی که مدتهاست از برندهای نوپا گرفته تا برندهایی که سالهاست فعالیت دارند در کشور حاکم بوده و بیشتر حاکی از این موضوع است که برای برند سازی و موفقیت در کسب و کار، تمرکز اصلی روی سودآوری است و به سایر جنبه های برندسازی توجه چندانی نمی شود. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یکی از نکات حائز اهمیتی که برندهای موفق و ماندگار در دنیا مدنظر قرار می دهند،…
    شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

    خشت اول برندتان را راست بچینید

    برند تشابهات زیادی به انسان دارد و به همان اندازه پیچیدگی و گستردگی را داراست. اجازه بدهید با یک مثال ساده قضیه را مشخص تر کنیم. البته به احتمال زیاد کسانی که دارای فرزند هستند این مثال را عمیق تر متوجه خواهند شد. وقتی شما صاحب فرزندی می شوید، از قبل برای او برنامه ریزی های اولیه را انجام می دهید و تمام تلاش خود را انجام می دهید که شرایط را به گونه ای فراهم کنید که فرزند شما در رفاه باشد و کمبودی احساس نکند.   پوشاک خریداری می کنید، اتاقی را در منزل به او اختصاص می…
    سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

    لباس برند شما چه رنگی است؟

    گاهی ضرب المثل های فارسی مصداق های زیبایی در دنیای کسب و کار دارند: “عقل مردم به چشمشان است.” از منظر روانشناسی برند، مخاطبین آنچه را می بینند بهتر درک می کنند و روی قضاوت آنها بسیار موثر است. از خودمان شروع می کنیم. فرض کنید به یک مهمانی دعوت شده اید. چقدر به وضعیت ظاهری خود اهمیت می دهید؟ چقدر برا آن هزینه و زمان اختصاص می دهید؟ با این مقدمه وارد بحث اصلی می شویم. شما در هر کسب و کاری که باشید، هر نوع مشتری که داشته باشید و هر چقدر هم تلاش کنید، اگر به ظاهر…