بورسبورس اوراق

صکوک ۲ هزار میلیارد تومانی دولت برای طرح تحول سلامت

سود سالیانه این اوراق ۱۷ درصد است که هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان این اوراق واریز می شود و سازمان برنامه و بودجه کل کشور بازپرداخت اصل و سود این اوراق را ضمانت کرده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت تامین نقدینگی مورد نیاز برای طرح تحول سلامت (خرید تجهیزات پزشکی) ، صکوک مرابحه به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه منتشر می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: بنا به درخواست مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تامین مالی دولت از طریق انتشار اوراق مرابحه جهت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت واسط مالی فروردین چهارم(با مسئولیت محدود) به عنوان ناشر این اوراق تخصیص داده شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: بر اساس ماده ۲۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، این اوراق معاف از ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

وی در خصوص صکوک مرابحه سلامت توضیح داد: کالای مورد نیاز بانی در این اوراق، تجهیزات پزشکی است که توسط ناشر(شرکت واسط مالی فروردین چهارم) از فروشنده دارایی یعنی شرکت تولیدی و صنعتی آوا پزشک (سهامی خاص) خریداری  و به صورت اقساطی به بانی(وزارت امور اقتصادی و دارایی) فروخته می شود.

ابوترابی ادامه داد: سود سالیانه این اوراق ۱۷ درصد است که هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان این اوراق واریز می شود و سازمان برنامه و بودجه کل کشور بازپرداخت اصل و سود این اوراق را ضمانت کرده است. شایان ذکر است که این اوراق، ۴ ساله و فاقد بازارگردان و متعهد پذیره نویس است.

وی اظهار داشت: صکوک مرابحه سلامت از فردا چهار شنبه  ۲۲آذر۹۶ تا یکشنبه ۲۶آذر۹۶ با نماد “سلامت۶” در بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا