صنعت، معدن، تجارتمعدن

رشد تولید ۸ ماهه شرکت های بزرگ: گندله ۲۶درصد،‌ کنسانتره ۱۸ و آهن اسفنجی ۱۴درصد

میزان تولید گندله شرکت های بزرگ فرآوری سنگ آهن نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش یافت. در این مدت تولید کنسانتره سنگ آهن و آهن اسفنجی به ترتیب ۱۸ و ۱۴درصد رشد پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، طی ۸ ماهه امسال، ۵ شرکت شامل فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، چادرملو و گل گهر ۲۰ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۸۴ هزار تن گندله آهن تولید کردند.

افزون بر این، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای ماه فروردین تا پایان آبان، ۲۴ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۷۶۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۶۵ تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد رشد یافت.

همچنین بخوانید

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۹ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۶ تن، «چادرملو» ۵ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۷۰۳ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۳ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۲۲ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۸۹ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۳ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۸۷ تن و «مجتمع سنگ آهن سنگان» ۱۹۰ هزار و ۹۴۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

افزایش ۱۴ درصدی تولید آهن اسفنجی

همچنین طی مدت مذکور ۱۰ شرکت فولادی شامل فولاد مبارکه، فولاد سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و ذوب آهن اصفهان، ۱۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۷۴۳ تن آهن اسفنجی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد رشد نشان می دهد.

کاهش ۲ درصدی تولید دانه بندی

بنا به این گزارش، ۶ شرکت بزرگ معدنی از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۳ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۶۹ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۴ میلیون و ۴۶ هزار و ۸۰۹ تن)، ۲ درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت سنگان «یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۹۲ تن»، سنگ آهن مرکزی «یک میلیون و ۵۰ هزار و ۲۷۰ تن»، فلات مرکزی «۶۱۹ هزار و ۸۴۲ تن»، جلال آباد «۶۰۵ هزار و ۶۸۱ تن»، چادرملو «۲۴۵ هزار و ۵۰۵ تن» و میشدوان «۱۹۹ هزار و ۸۷۹ تن» تولید کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا