بورسبورس اوراق

افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه خودرویی

نمادهای ختراک، ورنا و خاور تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند که از گرم شدن موتور خودرویی ها حکایت داشت در آنسو و به جز نماد حتوکا که متعادل و مثبت سپری شد، سایر نمادهای گروه حمل و نقل اکثرا متعادل دنبال شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  طی دادوستدهای امروز و طبق انتظار با افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه خودرویی، بخصوص قطعه سازها مواجه شدیم تا جایی که نمادهای خگستر، خکاوه، خزر، خپارس، خرینگ، خچرخش، خکمک و خمهر صف خرید شدند.

نمادهای ختراک، ورنا و خاور تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند که از گرم شدن موتور خودرویی ها حکایت داشت . در آنسو و به جز نماد حتوکا که متعادل و مثبت سپری شد، سایر نمادهای گروه حمل و نقل اکثرا متعادل دنبال شدند.

پورزرندی مدیرعامل بانک شهر، با اشاره به تفاهم صورت گرفته درنخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران ومجارستان برای تولید اتوبوس های شهری گفت: بر اساس این تفاهم نامه و با حمایت اگزیم بانک مجارستان در تامین مالی و سرمایه گذاری این پروژه، تولید مشترک اتوبوس های ایکاروس در ایران با استفاده از توانمندی تولیدکنندگان توانمند داخلی انجام خواهد شد.

طبق پیش بینی ها شاهد اقبال و شروع با صف خرید پرحجم نمادهای وب در معاملات امروز گروه آی تی و انفورماتیک بودیم. این در حالی بود که سایر نمادهای گروه اکثرا معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را تجربه کردند .در این میان صف فروش نماد افرا و جمع آوری صف فروش نماد مرقام نمایان تر از مابقی هم گروهی ها بود.

در گروه های فلزی و معدنی که با توجه به افت چند روزه قیمت های جهانی فلزات پایه (به دلیل افزایش شاخص دلار) معاملاتی اکثرا متعادل و منفی را نظاره گر بودیم، صف خرید نمادهای فایرا و فولای، معاملات مثبت نمادهای فولاد، هرمز، ارفع، کاوه و کمنگنز و صف فروش نمادهای کشرق و کطبس نمایان تر از سایر هم گروهی بود. گروه سرمایه گذاری با صف خرید نماد وسکاب، صف فروش نمادهای وسبحان و واعتبار، معاملات منفی نمادهای وتوسم، ونیکی، وگستر، وتوصا و وملت و معاملات مثبت نمادهای وخارزم، سدبیر، وساپا، وبوعلی و وصنعت مواجه شدند. در خبرها آمده بود که معاون حقوقی و سازمان بورس اظهارداشته  اگر شرکت قسمتی از دارایی‌اش را بعد از توقیف بفروشد و مشخص شود آن دارایی به قصد تاخیر انداختن ورشکستگی یا ارائه صورت‌های مالی مخدوش فروخته شده،‌ سازمان بورس ممکن است مدیران آن شرکت را مجرم بشناسد.

درگروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا معاملاتی متعادل در جریان بود، نمادهای شسپا و شدوص با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند.نمادهای شکربن، شلعاب، وپترو، پاکشو، شپاس و شفن معاملاتی مثبت، نماد شفارس صف فروش و نمادهای شتران، شپترو و پترول معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها تجربه کردند.

سازمان خصوصی ‌سازی با انتشار اطلاعیه‌ای، حواشی پیرامون واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه را تکذیب و در این زمینه شفاف‌سازی کرد. در اطلاعیه سازمان خصوصی سازی آمده است: واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه پس از سه بار عرضه ناموفق و در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۹۵ بصورت کاملا شفاف و رقابتی و پس از انتشار دو نوبت آگهی عرضه که در مطبوعات کثیرالانتشار و همچنین سایت رسمی سازمان خصوصی‌‌سازی صورت گرفت، انجام پذیرفت. بنابراین بدیهی است این فرصت برای هر متقاضی دیگری نیز به صورت برابر وجود داشته است.

در گروه متعادل کانی های غیر فلزی، نماد کرازی با ادامه اقبال، رشد قیمتی و صف خرید به کار خود پایان داد و نماد کگاز پس از اعلام تعدیل پیش بینی درامد سال مالی ۹۶ (که با ۱۳% تعدیل مثبت مواجه شده) و انتشار شفاف سازی های مربوطه با رشد حدود ۱۰ درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.

به جز نمادهای غفارس، غمینو و غمارگ که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه غذایی اکثرا متعادل و منفی دنبال که در این بین صف فروش نمادهای غدیس، غپینو و غشان قابل توجه بود، نماد زگلدشت نیز جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد. در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای های وب، خودرو، خساپا و فولاد با رشد حدود ۶۸ واحدی به ارتفاع ۹۱،۱۶ رسید که در این بین نمادهای شتران، فملی و کچاد بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا