بورسبورس اوراق

مجوز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای کیان

ارزش هر واحد سرمایه گذاری صندوق ١٠ هزار ریال است و هر سرمایه گذار با خرید حداقل یک واحد می تواند در صندوق مذکور سرمایه گذاری کند.
با تایید سازمان بورس اوراق بهادار مجوز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان صادر شد.

به گزارش پایگاه پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیر صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان، شرکت کارگزاری بورس آثل (شرکت کارگزاری توسعه معاملات کیان)، بازارگردان صندوق، شرکت گروه مالی نورانوار (شرکت گروه مالی گسترش سرمایه کیان)، متولی، شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه و حسابرس، موسسه حسابرسی بیات رایان است.

صندوق مذکور از انواع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله است که با سقف ١٠٠٠ میلیارد ریال با نماد “گوهر” از روز شنبه مورخ ١٨ آذرماه لغایت روز چهارشنبه مورخ ٢٩ آذر ماه پذیره نویسی خواهد داشت. ارزش هر واحد سرمایه گذاری صندوق ١٠ هزار ریال است و هر سرمایه گذار با خرید حداقل یک واحد می تواند در صندوق مذکور سرمایه گذاری کند.

سقف سرمایه گذاری هر سرمایه گذار در صندوق کل واحدهای صندوق تعریف شده است. با توجه به اینکه منابع صندوق در گواهی سپرده و ابزارهای مشتقه مبتنی بر سکه طلا سرمایه گذاری می شود به نظر می رسد برای اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به استفاده از شرایط سرمایه گذاری در دلار و انس طلا را دارند گزینه مناسبی باشد.

دلار و انس طلا از این جهت مطرح است که عناصر اصلی تشکیل دهنده قیمت سکه طلا هستند. علاوه بر بازدهی صندوق، با نام بودن گواهی ها، نقد شوندگی واحدهای صندوق با وجود بازارگردان، امکان وثیقه گذاری، معاف از مالیات بودن بازدهی را می توان برای مزایای سرمایه گذاری در این صندوق معرفی کرد.

منبع

SENA

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا