تجارتصنعت، معدن، تجارت

قطعه‌سازان با مشکل نقدینگی مواجه‌اند/ فشار از قطعه‌سازان برداشته شود

عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان خبرداد:

عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه قطعه‌سازان با مشکل نقدینگی مواجه‌ هستند، گفت: فشارهای مالی کنونی باید از قطعه‌سازان برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا نجفی‌منش در تشریح وضع قطعه‌سازان اظهار کرد: رکودی در بازار قطعه‌سازان نداریم و میزان تولید قطعه‌سازان ما نسبت به سال گذشته هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه قطعه‌سازان ما با مشکل نقدینگی مواجه‌اند، تصریح کرد: چون قیمت خودرو باید توسط شورای رقابت تعیین شود و بعضاً خودروسازان عددی را پیشنهاد می‌دهند که با ضرر و زیان است، منجر به کمبود نقدینگی می‌شود.

همچنین بخوانید

عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با تأکید بر اینکه فشار مالی این مدل قیمت‌گذاری خودروها به‌ویژه در خودروهای بالای ۴۰ میلیون تومان به قطعه‌سازان وارد می‌شود، اضافه کرد: باید این فشار را کم کرد.

نجفی‌منش با اشاره به اینکه خودرو و خانه در اکثر کشورهای دنیا از محل درآمدهای آتی انجام می‌شود و از این طریق مردم این نیازها را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: در کشور ما ولی سیستم مالی و بانکی وسط کار است؛ کسی که خانه می‌خواهد، وام بانکی را به سازنده خانه می‌دهند و خریدار اقساط بانک را پرداخت می‌کند و برای خودرو هم باید همین منوال باشد.

وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد خودرو خریداری کند باید اعتبار خریدار در اختیارش قرار بگیرد، اضافه کرد: او باید بتواند مستقیم پول بانک را بدهد و خودروساز دیگر ناچار نباشد که بیاید و این اعتبار را به خودش تخصیص دهد و فشار مالی به خودروساز بیاید.

عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با تأکید بر اینکه رعایت این ضوابط و ده‌ها مورد دیگر باعث می‌شود که نقدینگی خودروسازان بهبود پیدا کند، اظهار کرد: به‌تبع آن فشار هم از قطعه‌سازان برداشته می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا