اقتصاد کلان

تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است/ عده‌ای خواهان تأخیر در تدوین گزارش نهایی هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رقم تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان را بین ۱۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرهاد فلاحتی  بعاد طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را بسیار گسترده خواند و با اشاره به جلسات متعدد کمیته تحقیق و تفحص از  این صندوق، عنوان کرد: برخی تلاش دارند کار تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به تأخیر بیفتد تا گزارش نهایی دیرتر به صحن بیاید و با تأخیر بیشتری به قوه قضاییه ارائه شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تأخیر در رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص میتواند ضربات جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال داشته باشد و شرایطی را برای سوءاستفاده‌گران مهیا کند که با میلیاردها پول از کشور خارج شوند که در چنین شرایطی دسترسی به آنان بسیار دشوار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر این مبناست که گزارش نهایی را هرچه سریع‌تر تدوین و به صحن علنی مجلس ارائه کند، افزود: اگر این صندوق می‌توانست سود حاصله از منابع را با مکانیزم مشخصی در میان فرهنگیان توزیع کند، شاهد بسیاری از مشکلات معیشتی فرهنگیان نبودیم.

فلاحتی با تأکید بر اینکه مجلس اجازه نخواهد داد که حقوق فرهنگیان که یکی از مظلوم‌ترین و سالم‌ترین اقشار کشور هستند، پایمال شود، اضافه کرد: عمده تخلفات صورت گرفته در صندوق پس از سودده شدن شرکت‌های تابعه آن از سال ۹۱ انجام گرفته و پیش از آن اساسا شرکت‌های تابعه صندوق سودده نبوده‌اند و تخلفی پیش از آن صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: البته ساختار غلط صندوق از دوران وزارت نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش در ۲۰ سال گذشته پایه‌ریزی شد ولی تخلفات از سال ۹۱ به بعد بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حجم رقم تخلفات در کمیته تحقیق و تفحص به دلیل وجود چندین شرکت در مناطق مختلف کشور متفاوت اعلام شده ولی این رقم از ۱۵ هزار ملیارد تا ۴۰ هزار میلیارد تومان در نوسان است./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا