صنعت، معدن، تجارت

هند تا سال ۲۰۴۷ میلادی در میان کشورهای با درآمد بالا قرار می‌گیرد

مدیرعامل بانک جهانی گفت: هند تا سال ۲۰۱۴ میلادی، با توجه به درآمد سرانه ملی خود، در میان کشورهای با درآمد بالای متوسط قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اکونومیک تایمز، «کریستالینا جورجیوا» مدیرعامل بانک جهانی گفت: دستاورد فوق‌العاده ۴ برابر شدن سرانه درآمد هند در سه دهه اخیر را به دنبال اجرای اصلاحات در این کشور، تحسین می‌کنم و بیشتر هندی‌ها تا یکصدمین سالگرد استقلال خود، در کلاس متوسط جهانی قرار خواهند گرفت.

«جورجیوا» به اصلاحات تجاری هند که حتی توسط وزارت بازرگانی و صنعت این کشور اعمال شده، اشاره کرد و گفت: هند در میان ۱۰۰ کشور اول، در رتبه فضای کسب و کار در فهرست بانک جهانی قرار دارد و از رتبه ۱۳۰ در سال ۲۰۱۶ میلادی به رتبه ۱۰۰ در سال ۲۰۱۷ میلادی ارتقاء پیدا کرد.

بر اساس گروه بندی بانک جهانی، هند در حال حاضر در زمره کشورهای با درآمد پایین تر از متوسط قرار دارد که سرانه درآمد ناخالص ملی این کشور بین یکهزار و ۶ دلار تا ۳ هزار و ۹۵۵ دلار است و بانک جهانی، آن دسته از کشورهایی که دارای چنین سرانه درآمد ناخالص داخلی باشند را، در گروه درآمد پایین تر از متوسط قرار می دهد.

مدیرعامل بانک جهانی گفت: در اصلاحات یاد گرفته ایم که تسویه بدهی باید تداوم داشته باشد و آنچه را که امروز در هند می توان تشخیص داد، این موفقیت است که در حال تبدیل شدن به انرژی بیشتر در اصلاحات برای آینده است.

همچنین به دلیل اصلاحات پایدار در هند ظرف چند سال اخیر، بانک جهانی در گزارش فضای کسب و کار، رتبه هند را افزایش داد و به گفته مقامات بانک جهانی، چنین جهشی در رتبه بندی فضای کسب و کار در ۱۵ سال اخیر کم سابقه گزارش می شود.

«جورجیوا» گفت: شک ندارم در سال ۲۰۴۷ میلادی همزمان با یکصدمین سالگرد استقلال این کشور، بیشتر هندی ها در گروه کلاس متوسط و هند کشوری با درآمد بالای متوسط خواهد بود.

هند در میان ۱۰ کشور برتر جهان به لحاظ پیشرفت اقتصادی در سال های اخیر قرار دارد و سیاست های «مودی» نخست وزیر این کشور، مبنی بر اجرای اصلاحات مالیات کالا و خدمات که منجر به رشد در میان بازار داخلی متحد و یکپارچه هند شد را باید تحسین کرد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا