بانکبانک و بیمه

دفاع یک مدیربانکی از بلوکه کردن سپرده


یک مدیر ارشد نظام بانکی کشور درباره بلوکه کردن بخشی از تسهیلات پرداختی به مشتریان گفت: این اقدام بر اساس قانون پولی و بانکی انجام می‌شود و این روند ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،غلامحسن تقی‌نتاج گفت: تسهیلات بانک قوامین بر اساس قوانین پولی و بانکی بوده و اینکه برخی اعتراض می‌کنند که چرا این بانک بخشی از تسهیلات را تا پایان بازپرداخت آن نزد خود نگه می‌دارد؟ پاسخ روشنی دارد و آن این است که بانک باید بر اساس منابع و مصارف، تسهیلات پرداخت کند و سپرده‌گذاری بخشی از تسهیلات در این بانک برای حفظ تعادل و توازن در منابع و مصارف بانک است.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده بانکی به مهر اظهار داشت: از ۱۱ اردیبهشت ماه این بانک بر اساس ابلاغیه شورای پول و اعتبار، نرخ سود سپرده‌های یکساله را به ۱۵ درصد کاهش داده و به این دستورالعمل کاملاً پایبند است.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارسال پیامک از سوی این بانک به سپرده‌گذاران مبنی بر کاهش سود سپرده‌های آنها یا تبدیل وضعیت سپرده‌های خود گفت: ما بر اساس اعتقادی که به حفظ حقوق شهروندان و سپرده‌گذاران در این بانک داشتیم، روز اجرای دستورالعمل بانک مرکزی به همه آنها پیامک دادیم تا اگر مایل هستند سپرده خود را به یکساله تبدیل کرده و آن را نگه دارند و یا اینکه حساب خود را ببندند.
وی در پایان تأکید کرد: صد درصد سهام این بانک در فرابورس عرضه شده و برای ورود این بانک به تالار اصلی بورس، باید کفایت سرمایه بانک‌ها افزایش یابد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا