انرژی

لغو تفاهم نامه سازمان آب به دلیل عدم همکاری شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه ۲۱ فاقد آب آشامیدنی بهداشتی شهر تهران است و آب شرب از جاهای دیگری تامین می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی چمران  در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب منطقه ۲۱ و ۲۲، اظهار داشت: برای رفع مشکل و تامین آب منطقه ۲۲ قراردادی با سازمان آب منعقد کردیم که سازمان اعلام کرده که این قرارداد را لغو می‌کند این درحالی است که اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران برای منعقد کردن این قرارداد جلسه های زیادی با شرکت آب و فاضلاب این منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه قرار شد شهرداری در تأمین آب سرمایه‌گذاری کند اما به گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب به دلیل عدم همکاری شهرداری این قرارداد لغو می شود گفت:  منطقه ۲۱ آب آشامیدنی کاملا بهداشتی شهر تهران را ندارد و آب این منطقه از جاهای دیگری تامین می‌شود.

چمران با بیان اینکه آب و فاضلاب منطقه ۲۱ و ۲۲ از مشکلات عمده شهر تهران است، گفت: به دنبال حل مشکل آب منطقه ۲۲ و منطقه ۲۱ هستیم و  بنده نامه ی پرورش رئیس سازمان آب تهران را به شهردار تهران ارسال کردم تا شهرداری در این خصوص تصمیم جدی اتخاذ کند و در این نامه رئیس سازمان آب مطرح کرده که از همکاری سازمان مشارکت های مردمی با شرکت آب و فاضلاب نا امید شده‌ایم.

وضعیت فضای آموزشی مناطق ۲۱ و ۲۲ از مرز ایلام هم بدتر است

چمران تاکید کرد: هم اکنون فضاهای آموزشی در این مناطق با مشکلاتی مواجه است به همین دلیل معتقدم فضاهای آموزشی باید به صورت یک مصوبه در صحن شورای شهر تهران مطرح شود و درحالیکه در منطقه ۲۲ و ۲۱ باید ۳۰۰واحد آموزشی ساخته شود،چراکه وضعیت فضای آموزشی این مناطق از مرز ایلام هم بدتر است به گونه ای که منطقه ۲۲ حتی مدرسه هم ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این مناطق باید از سیستم قطره ای برای آبیاری فضای سبز استفاده شود، گفت: هم اکنون به دلیل استفاده از آب چاه عمق آنها از ۱۲۰ متر به ۱۸۰ متر رسیده و در آینده نیز عمیق تر شدن آن مشکلات بهداشتی ایجاد خواهد کرد.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران در ادامه با اشاره به اظهارات چمران، گفت: هفته گذشته در شورای آموزش و پرورش در این خصوص بررسی‌هایی صورت گرفت و ۵ زمین در منطقه ۲۲ برای احداث مدرسه تحویل شد.

وی گفت: دو مدرسه آن ساخته شده و به دنبال آن هستیم تا ۱۵ واحد آموزشی در این منطقه احداث کنیم و به دنبال حل مشکل آب شرب در مناطق ۲۱ و ۲۲ شهر تهران نیز هستیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا