بورسبورس اوراق

بازار سرمایه رو به رشد است

مدیر عامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت: بازار سرمایه با این که اقتصاد کشور سال ها درگیر تحریم بوده توانسته رشد و توسعه خوبی را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن قالیباف اصل در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: تنها ارزش بازار بورس و اوراق بهادار تهران امروز ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که یک عدد قابل توجهی محسوب می شود.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در برخی از روز ها دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این بازار معامله صورت می گیرد.

مدیر عامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت: این پول ها اگر سر از بازارهای دیگر در می آورد موجب تورم، گرانی و بسیاری مشکلات و چالش های دیگر در جامعه می شد.

وی افزود: بازار سرمایه یکی از مهمترین نهادهای مالی که نقش مهمی را در رونق تولید بازی می کند.

قالیباف اصل اظهارداشت: کارکرد اصلی بازار سرمایه جمع آوری نقدینگی از سطح جامعه و هدایت این نقدینه به سمت تولید است.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز تنوع خوبی از ابزارها در بورس وجود دارد، گفت: خوشبختانه در سال های گذشته بازار سرمایه از لحاظ تامین سرمایه بطور دائم در حال رشد بوده است.

مدیر عامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران افزود: این بازار از باب تامین مالی امروز قابل توجه است بنابراین بهترین زمانی که بنگاه های اقتصادی یا سازمان های توسعه ایی پروژه های خود را از این طریق تامین مالی کنند.

وی به رادیو اقتصاد افزود: اگر چرخه تامین مالی خوب بچرخد بدون شک چرخه تولید مملکت نیز روان و با شتاب خواهد چرخید.

قالیباف اصل اظهارداشت: تامین مالی بازار سرمایه یک تامین مالی رقابتی و شفاف است چون پول های خرد مردم به مرورجذب، تجمیع و در نهایت در اختیار بنگاه های اقتصادی قرار می گیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که بحث تولید و سرمایه گذاری از مباحث بسیار مهم در اقتصاد هر کشوری است، یادآورشد:تامین مالی بنگاه های اقتصادی و تولید از رسالت های مهم بازارهای مالی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا