بانک و بیمهطلا و ارز

کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلا با آغاز واردات

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید با آزادشدن واردات طلای خام به کشور کاهش ۱۰ درصدی قیمت ها رقم می خورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، محسن بیگلری با اشاره به بسته سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی، گفت: بانک مرکزی در آخرین تصمیم گیری ارزی، ممنوعیت واردات طلای خام به کشور را برداشت و از این به بعد واردات طلا به کشور ممکن شده، این موضوع  می تواند بر کاهش قیمت ها اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: با واردات طلا به کشور، به نوعی عرضه افزایش یافته و از آنجایی که رابطه عرضه و تقاضا در علم اقتصاد رابطه معکوس است، انتظار می رود تقاضا و به دنبال آن قیمت طلا هم  کاهش پیدا کند.

سایه سنگین  افزایش قیمت دلار بر سر واردات طلا 

نماینده مردم سقز در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه روند کاهشی  قیمت طلا با واردات آن ممکن می شود، بیان داشت: البته باید تاکید داشت که واردات طلا با دلار انجام می شود و از آنجایی که قیمت دلار در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است، واردات طلا نمی تواند کاهش قابل توجهی را رقم بزند.

وی توضیح داد: با توجه به ظرفیت واردات طلای خام به کشور، برآورد می شود نهایت تاثیرگذاری واردات طلا بر کاهش قیمت ها ۱۰ درصد باشد.

انتظار کاهش چشم گیر  قیمت منسوجات طلا وجود ندارد

بیگلری در ادامه تاکید کرد: واردات طلا با ریال انجام نمی شود به همین دلیل نباید انتظار داشته باشیم با رفع ممنوعیت واردات طلا به کشور، کاهش قیمت منسوجات طلایی چشمگیر باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به هر حال واردات طلای خام می تواند بر افزایش پشتوانه کشور و کاهش قیمت منسوجات طلا از جمله سکه اثر گذار باشد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا