بین الملل

سهام آسیا به پایین‌ترین سطح یک ساله خود سقوط کرد

در حالی‌که افت سهام چین حال‌ و هوای سرمایه‌گذارانی را که از بحران مالی ترکیه آسیب دیده بودند، بدتر کرد، بازارهای آسیایی به پایین‌ترین سطح یک ساله خود رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، در حالی‌که افت سهام چین حال‌ و هوای سرمایه‌گذارانی را که از بحران مالی ترکیه آسیب دیده بودند، بدتر کرد، بازارهای آسیایی به پایین‌ترین سطح یک ساله خود رسیدند.
انتظار می‌رود سهام اروپایی با اندکی رشد نسبت به سطح بسته شده دیروز خود باز شوند؛ طبق تحولات بازار، فوتسی انگلیس ۰.۲ درصد، داکس آلمان ۰.۱ درصد و کاک فرانسه ۰.۱۵ درصد بالاتر برای معاملات باز خواهد شد.
گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، که دیروز با تقویت لیر ترکیه ۰.۴ درصد بهبود یافته بود، امروز بیش از ۱ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از آگوست ۲۰۱۷ تا کنون رسید.
هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۵ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح یک ساله خود نزدیک شد. کامپوزیت شانگهای هم ۱.۳درصد از ارزش خود را از دست داد.
نشانه‌هایی از کند شدن رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ و تداوم تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، بر بازار سهام چینی سنگینی می‌کند.

نیکی ژاپن که روز قبل بیش از ۲ درصد جهش کرده بود، امروز بیشتر از ۱ درصد سقوط کرد. بازارهای کره‌جنوبی امروز به علت تعطیلی رسمی در این کشور، بسته بودند.

همچنین بخوانید

لیره ترکیه که در ابتدای معاملات این هفته تا نرخ برابری ۷.۲۴ در برابر دلار سقوط کرده و بازارهای مالی جهان را به هم ریخته بود، پس از این که ۸ درصد از ارزش خود را در معاملات شبانگاهی احیا کرد، امروز با ۲ درصد افت به نرخ برابری ۶.۴۷ رسید.
آن‌چه امروز بر تداوم نگرانی‌ها در مورد بحران‌ اقتصادی ترکیه تاکید کرد، تقویت نرخ دلار تا بالاترین سطح ۱۳ ماهه آن در برابر سبد ارزهای مهم جهان بود.
شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان به سودهای شبانه خود افزود و به ۹۶.۸۶۲ واحد رسید که بالاترین سطح آن از اواخر جون ۲۰۱۷ است.
در برابر ین ژاپن دلار ۰.۱ درصد تقویت شد و به نرخ ۱۱۱.۲۵ ین رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا