امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شرکت‌های هفتگانه نیشکر بدون کار کارشناسی آب کارون را می بلعند

اهواز – نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های هفتگانه نیشکر بدون کار کارشناسی آب رودخانه کارون را در بالادست می بلعند و اجازه ورود آب به آبادان و خرمشهر را نمی دهند.

عبداله سامری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شرکت های نیشکر مقصر اصلی شوری آب هستند، بر عزم دولت برای رفع کامل مشکل آب شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و افزود: به زودی ۷۰ متر مکعب آب از بالادست وارد کارون می شود که همچون مدیریت قبلی، کشاورزان منطقه از این آب بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد: تا ۲۷ مرداد بخشی از خط انتقال آب روستایی به اتمام می رسد و با این کار مناطق منیخ، محمره سنگور و حفار شرقی نیز از آب غدیر برخوردار می شوند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن عذر خواهی بابت قطعی های مکرر آب تصریح کرد: طرح آبرسانی به سایر مناطق روستایی پس از اتمام این پروژه آغاز می شود.

سامری در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه پیگیری رفع مشکلات صادرات از مرز شلمچه گفت: تنها ۲۵ درصد از مشکلات صادرات از مرز شلمچه مربوط به خرمشهر است و مابقی به نبود مقررات و اراده ای برای حل مشکلات در کشور عراق برمی گردد که متاسفانه این موضوعات سبب افزایش تعرفه های گمرکی و گرانی شده است.

وی برگزاری نشست های مشترک با عراق همراه با نگاهی تخصصی به رفع مشکلات را امری ضروری خواند و افزود: ورود گردشگران عراقی به منطقه نیز فرصتی است که برای آن نیاز به فراهم سازی زیرساخت های فراوان داریم.

سامری اظهار کرد: با نظارت صحیح و مدیریت اداره صنعت، معدن و تجارت می توان مشکل گرانی برخی کالا ها در اثر خرید گردشگران عراقی را کنترل و رفع کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته کم کاری برخی مسئولان امر در بحث نظارت بر بازار و تامین کالاهای مورد نیاز مردم قابل چشم پوشی نیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا