تجارتصنعت، معدن، تجارت

ایستایی کالای وارداتی در گمرکات صحت ندارد

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: خبر ایستایی کالاهای واردات در گمرکات مرزی کشور به خصوص بازرگان بی اساس و به شدت تکذیب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی معصومی در برنامه « روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون در گمرکات مرزی به هیچ وجه کالاهای وارداتی معطل معرفی به سازمان حمایت وجود ندارد و بر اساس بخشنامه و مصوبه هیئت دولت کالاهای مربوط به مواد اولیه یا کالاهای اساسی بصورت نسیه و تعهد از واردکنندگان در اسرع وقت ترخیص می شود.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: بر اساس الزام هیئت دولت کسانی که مشمول بهره مندی از ارز رسمی نبوده نسبت به تائیدیه اخذ ارز مورد تحویل معرفی خواهند شد.

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: اشخاصی که با حواله ارزی کالا وارد کرده اند بزودی لیست این افراد از سوی گمرک اعلام تا ارزی خارج از چهارچوب بخشنامه و مصوبه هیئت دولت به کالاهای غیر اساسی و مواد غیر تولیدی اختصاص پیدا نکند.

وی افزود: گمرک در حال حاضر به هیچ وجه ایستایی کالا ندارد و اقلام وارداتی به سرعت ترخیص و به مقصد تولید هدایت می شود.

معصومی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا بیش اظهاری در گمرک رصد می شود، اظهارداشت:بالای ۹۰ درصد فعالیت های گمرکی توسط سامانه جامع گمرکی در حال رصد است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: وارد کنندگان ضمن بیش اظهاری می توانند ارزش کالاها وهمینطور مجوزهای لازم ،ثبت سفارش و غیره را از طریق سامانه مزبور دریافت کنند.

مدیرکل گمرک بازرگان در خصوص سوء استفاده برخی ها از ارز دولتی با بیش اظهاری ارزش کالا در گمرکات افزود: چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد چرا به مدد سامانه جامع گمرکی تمامی موارد و مسائل مربوط به تجارت در حال رصد است.

وی در ادامه یادآورشد: این سامانه یکی از بسترهای بسیار مهم و موثر در جهت شفاف سازی واردات و صادرات در کشور محسوب می شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا