بین الملل

روبل روسیه در پایین‌ترین سطح ۲ ساله خود معامله شد

با فرار سرمایه گسترده از بازارهای در حال ظهور، روبل روسیه تحت فشار قرار گرفت و در پایین‌ترین سطح خود در ۲ سال اخیر معامله شد. هرچند با اقدام بانک مرکزی روسیه، روبل تا حدودی تقویت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، با فرار سرمایه گسترده از بازارهای در حال ظهور، روبل روسیه تحت فشار قرار گرفت و در پایین‌ترین سطح خود در ۲ سال اخیر معامله شد. هرچند با اقدام بانک مرکزی روسیه که خرید ارز خارجی برای ذخایر خود را متوقف کرد، روبل تا حدودی تقویت شد.

در اوایل معاملات روز دوشنبه، روبل روسیه به نرخ برابر ۶۸.۶۶ سقوط کرد که چنین نرخی از آوریل ۲۰۱۶ تا کنون مشاهده نشده بود. با ادامه معاملات با تصمیم بانک مرکزی، نرخ روبل بهبود یافت و تا پایان توانست افت خود را به ۰.۴۴ درصد در برابر دلار کاهش دهد و به نرخ ۶۸.۰۲ برسد.

همچنین بخوانید

در معاملات پس از بسته شدن بازارها، بهبود نرخ روبل ادامه یافت، به طوری که ارز روسیه معاملات صبح سه‌شنبه خود را با نرخ ۶۷.۵۲ آغاز کرد و تا ساعت ۱۴:۳۵ به وقت تهران، نرخ خود را به ۶۶.۷۳ روبل در برابر هر دلار ارتقا داد.

روبل روسیه از سقوط ارزهای کشورهای دیگرِ با اقتصاد در حال ظهور تحت فشار قرار گرفت، در این میان لیره ترکیه هم صبح دوشنبه به رکورد پایین دیگری سقوط کرد.

بازارهای روسیه همچنین با چشم‌انداز این‌که ایالات‌متحده به زودی تحریم‌های جدیدی برعلیه روسیه وضع می‌کند، تحت  فشار قرار گرفتند.

سقوط لیر این هفته با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا بر علیه روسیه آغاز شد. روبل ۶.۹۲ درصد در برابر دلار سقوط کرد که این بدترین سقوط هفتگی روبل از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

ارز روسیه با داده‌های بانک مرکزی این کشور که نشان می‌داد خرید ارز خارجی برای وزارت مالی این کشور در ۹ آگوست متوقف شده است، تقویت شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا