بورسبورس اوراقصوت

ارزش معاملات بورس از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت

یک کارشناس بورس گفت: طی دو هفته اخیر معاملاتی، میانگین ارزش معاملات بورس با رشد محسوسی از مرز ۶۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت در حالیکه این متغیر قبل از دو هفته مزبور به زحمت به ۲۰۰ میلیارد تومان می رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایمان تقوی زاده در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: این حجم بالای نقدینگی چشم انداز روشنی را پیش روی بازار سرمایه قرار می دهد به طوری که اوراق بدهی در بازار در حال نقد شدن و روانه به سمت سهام بورسی است.

وی همچنین اظهارداشت: این آمار و اطلاعات نشان می دهد فعالان بازار سرمایه به آینده بسیار امیدوار هستند
.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود حجم نقدینگی مزبور بطور نادرست اگر وارد بازار سکه وارز شود منجر به تورم بسیار بالا در جامعه خواهد شد در حالیکه در بازار سرمایه دارای کمترین اثر تورمی است.

وی در ادامه افزود: بازار سهام امروز (یکشنبه) تا حدودی بهتر عمل کرد و با افزایش ۸۸۸ واحدی به رقم ۱۲۹ هزار و ۹۰۱ واحد رسید.

تقوی زاده تصریح کرد: پس از چند روز منفی برای گروه¬های بزرگ طی روز جاری بازار توانست فشار فروش را کنترل و به درصدهای مثبت برسد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: پتروشیمی فارس در این زمینه با ۱۵۱ واحد تاثیر مثبت بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص داشته است.

این کارشناس بازار بورس افزود: احتمال می رود بازار تا آمدن اخبار جدید مثبت یا منفی در حال نوسان و درجا زدن باشد اما با نزدیک شدن به گزارش شش ماهه صنایع پتروشمی دوباره می توانند لیدری بازار را در دست گرفته و با سودآوری بیشتر قیمت سهام خود را نیز افزایش دهند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا