امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تشدید صادرات محصولات کشاورزی با نرخ ارز

مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش نرخ ارز در کنار رویکردهای مشخص وزارتخانه مزبور موجب تشدید رشد صادرات تولیدات بخش کشاورزی طی سه ماهه سال جاری در کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاهرخ شجری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: رشد نرخ ارز ضمن مدیریت واردات موجب افزایش انگیزه صادرات و بهبودی تراز تجاری می شود.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی متاثر از افزایش نرخ ارز با شدت بیشتر نسبت به سال های گذشته در حال انجام است.

مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: جدا از افزایش نرخ ارز روند صادرات محصولات کشاورزی ایران طی سال های اخیر رو به رشد بوده چرا که این وزارتخانه رویکردهای مشخصی مانند طرح بازار به ازای بازار و عرضه محصولات کشاورزی با تاکید بر صادرات را دنبال و از طریق مدیریت واردات و توسعه صادرات توانسته به این رشد دست پیدا کند.

وی همچنین افزود: برای توسعه پایدار صادرات محصولات کشاورزی برنامه ها، استراتژی ها و رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی با قوت و قدرت هرچه تمامتر پیگیری خواهد شد.

شجری بیان داشت: توسعه صادرات کشاورزی موجب افزایش تقاضای محصول، بهبودی درآمد تولیدکنندگان متاثر از رشد قیمت ها و همینطور ایجاد بازار های جدید برای انواع تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: صادرات بخش کشاورزی سهم قابل توجهی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده و از جایگاه ارزآوری در خور توجهی برخوردار است.

مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی افزود: تمامی کشورهای توسعه یافته جهان از طریق ارتقای جایگاه صادرات محصولات به سطح بالایی از رشد اقتصادی دست یافته اند.

وی با اذعان اینکه موتور اقتصادی کشورها از طریق توسعه صادرات روشن می شود، اظهارداشت: ضروت ایجاب می کند با توجه به نقش آفرینی تولیدات کشاورزی به خصوص در صادرات غیر نفتی گام های بلندی به لحاظ برندینگ، استانداردسازی، کیفیت و قیمت محصولات در این مسیر برداشته شود.

شجری در ادامه یادآورشد: با توجه به اهمیت جایگاه و نقش بخش کشاورزی در توسعه جامعه روسـتایی، افزایش رفاه روستائیان و تامین امنیت مواد غذایی کشور ضرورت توجه بـه گسترش و رشد بخش کشاورزی بیش از پیش مهم به نظرمی رسد.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا