بانک و بیمهطلا و ارز

طلا تا کجا عقب‌نشینی می‌کند؟

 

با توجه به اینکه احساسات منفی در بازارها به بالاترین حد خود رسیده است ، بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که به دلیل کمبود کاتالیزورهای قوی در بازار قیمت طلا به افت خود ادامه خواهد داد و در آینده نزدیک به زیر سطح مهم ۱۲۰۰ دلار در هر اونس افت خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از طلانیوز، با اینکه طلا تحت تاثیر امارهای اشتغال از پایین ترین سطح ۱ ساله خود در انتهای مبادلات فاصله گرفت فاما همچنان برای چهارمین هفته متوالی افت قیمت را ثبت کرد.

به باور دیوید مدن ، تحلیلگر در CMC  مارکت ، نحوه افت قیمت طلا کند تر شده ولی همچنان روند کاهشی خود را دارد.با این حال روند کاهشی را همه فلزات دنبال نکرده اند . به طور مثال طلا نزدیک به پایان دوره افت قیمت خود است و حتی توانست در انتهای بازار افزایش هفتگی قیمت داشته باشد.

در مورد طلا اما مدن اعتقاد دارد که طلا با کاهش شدید قیمت به پایین سطح ۱۲۰۰ دلاری افت کند. البته من فکر نمی کنم ما شاهد عرضه سنگینی در بازار باشیم( لزوما افت قیمت به معنی افزایش عرضه نیست) ،اما قیمت طلا سرانجام به سطح ۱۱۸۰ دلار در هر اونس افت خواهد کرد.

مدن اضافه کرد:به دلیل روند قدرتمند دلار و بازارهای سهام  در نظر گرفتن چشم انداز افزایشی قیمت طلا در اینده نزدیک ممکن نیست .

اما سیمونا گامبارینی اقتصاد دادن در کپیتال اکونومیست اعتقاد دارد که در بازار به اندازه کافی عوامل حمایتی وجود دارد که جلوی سقوط سنگین را بگیرد ،اما در عین حال منکر امکان افت طلا به  ۱۲۰۰ دلار در هر اونس نشد.

در ابتدای هفته ای که گذشت کپیتال اکونومیست چشم انداز قیمت خود را تغییر داده بود و در حال حاضر هم اعتقاد دارد طلا در انتهای سال در سطح ۱۲۰۰ دلاری قرار خواهد گرفت.گامبارینی دلیل این پیش بینی را روند قدرتمند دلار می داند.

به نظر نمی رسد دلار قصدی برای عقب نشینی داشته باشد چراکه در حال حاضر حمایت تنش تجاری و افزایش نرخ بهره را با خود دارد

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا