بانکبانک و بیمه

زیان ۱۴۳۹ میلیارد ریالی پست بانک


نسبت کفایت سرمایه پست بانک از ۱.۴۳ درصد در سال ۹۵ به ۱.۱۰ درصد در سال ۹۶ کاهش یافته و زیان بانک یادشده از ۱۴۷۰ میلیارد ریال به ۱۴۳۹ میلیارد ریال رسیده است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، گزارش فعالیت هیات مدیره پست بانک در سال گذشته نشان می دهد که نسبت کفایت سرمایه این بانک از ۱.۴۳ درصد در سال ۹۵ به ۱.۱۰ درصد در سال ۹۶ کاهش یافته و زیان بانک یادشده از ۱۴۷۰ میلیارد ریال به ۱۴۳۹ میلیارد ریال رسیده است و باید دید سهامداران این بانک در مجمع عمومی سالانه چه تصمیمی خواهند گرفت.

سرمایه پست بانک در حال حاضر ۳۲۳۳ میلیارد ریال است و هیات مدیره سودی برای سهامداران پیش بینی نکرده اند و تنها ۲ درخواست مشخص از آنها دارند؛ نخست اصلاح ساختار نیروی انسانی با هدف افزایش بهره وری و کارایی آنها از طریق تبدیل پرسنل قرارداد خرید خدمت به پیمانی و رسمی، دوم موافقت با پرداخت پاداش پرسنل به میزان یک ماه حقوق و مزایای درج شده در احکام کارگزینی که باید دید سهامداران به این ۲ پیشنهاد رای مثبت خواهند داد یا نه؟
قرار بود مجمع عمومی پست بانک ۳۱ تیرماه برگزار شود که برگزار نشده و به زمان دیگری موکول شده است. در حال حاضر پست بانک با ۴۰۶ شعبه در سراسر ایران ۲۴۵۹ کارمند دارد و خسرو فرحی، غلامحسین صباغی، محمد حسین مهرانی و احتشام فلاح فر ۴ عضو هیات مدیره این بانک دولتی هستند و خسرو فرحی مدیریت این بانک زیانده را عهده دار است.
این گزارش می افزاید: هرچند بدهی پست بانک به بانک مرکزی در پایان سال گذشته نسبت به سال ۹۵ کاهشی ۵۰۸ درصدی داشته اما این بانک ۱۷ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به بانک ها و موسسات اعتباری بدهی دارد که نسبت به سال ۹۵ میزان بدهی آن ۱۸۷ درصد قد کشیده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا