بورسبورس اوراق

بازار سهام در مسیر رشد قیمت ها

یک کارشناس بورس گفت: بازار سهام دیر یا زود دوباره با افزایش قیمت ها مواجه و این منفی های بازار بیشتر از اینکه نگران کننده باشند فرصتی برای اصلاح سبد سهام و خرید در کف قیمتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایمان تقوی زاده در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: شاخص کل بورس امروز با ۵۸۸ واحد افت به عدد ۱۰۸ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

وی همچنین اظهارداشت: پس از ریزش قیمت های جهانی طی هفته ای که گذشت انتظار بر این بود که گروه فولادی ها و معدنی ها منفی معامله شوند که همین اتفاق هم افتاد.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار بورس گفت: گروه ملی مس با نماد فملی با کاهش ۱۶۵ واحدی بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص و همینطور نماد پتروشیمی با ۱۸۳ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشته است.

وی افزود: این نماد تازه وارد که روز چهارشنبه عرضه اولیه شد همچنان مورد استقبال خریداران قرار دارد و مثبت به روند خود ادامه می دهد.

تقوی زاده تصریح کرد: روز خوبی امروز برای نمادهای بزرگ بازار نبود به غیر از گروه خودرویی که بهتر معامله شدند، لیدر این گروه یعنی سایپا در قیمت ۸۲۶ ریال به صف خرید رسید و بقیه بازار چنگی به دل نزد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: خودرو همچنان در پی تهدیدات بین المللی در ترس بسر می برد و این ترس باعث کاهش حجم معاملات شده است.

این کارشناس بازار بورس افزود: انتظار می رود پس از فروش پرقدرت هفته های قبل همچنان بازار به مسیر رشد خود برگردد چون به لحاظ ارزش ریالی قیمت نمادها با توجه به کاهش ارزش ریال بسیار ارزان و با قیمت های واقعی فاصله بسیار زیادی دارند در نتیجه دیر یا زود بازار دوباره با افزایش قیمت ها مواجه خواهد شد و این منفی های بازار بیشتر از اینکه نگران کننده باشند فرصتی برای اصلاح سبد سهام و خرید در کف قیمتی هستند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا