بین الملل

چارچوب همکاری اوپک وغیراوپک بایدحفظ شود/توازن بازار با تصمیم اخیر

وزیر انرژی روسیه در نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک اعلام کرد چارچوب همکاری اوپک و غیر اوپک باید حفظ شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت نفت، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، امروز ( شنبه دوم تیرماه) در نشست وزارتی کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک، اعلام کرد: امروز بسیار مهم است که ما نتایج فعلی همکاری‌مان در سال جاری و همچنین راهبردی را که برای ادامه فرآیند پایدار باید پیش گرفته شود بررسی کنیم.

وی افزود: هنگامی که در سال ۲۰۱۶ کار را آغاز کردیم، بنیادی بسیار محکم را ایجاد کردیم که می‌تواند مبنای همکاری‌های همیشگی میان تولیدکنندگان عمده نفت در آینده شود، حتی پس از آن که توافق جهانی کاهش تولید نفت منقضی شود.

همچنین بخوانید

وزیر انرژی روسیه گفت: اقدام قاطع ما نه تنها به حفظ صنعت نفت کمک کرده، بلکه تأثیری مثبت بر اقتصاد جهانی نیز داشته است.

نواک گفت: شرایط کنونی بازار بسیار مهم است، زیرا نه تنها باید دوباره اقدامی قاطع انجام دهیم، بلکه نیازهای بازار در مقطع کنونی را تأمین کند.

وی افزود: به نظر من سازوکارهای کنونی عرضه و تقاضا در بازار، سبب می‌شوند تصمیم اخیر اوپک درست باشد و این تصمیم به توازنی که می‌خواهیم، کمک می‌کند.

به گفته وزیر انرژی روسیه، موفقیت تلاش‎های مشترک تولیدکنندگان نفت، مسیر را برای توسعه چشمگیر این همکاری باز می‌کند. بهتر است ساختاری را که داریم، برای مذاکرات و نظارت بر بازار و تصمیم‌گیری درباره اقدام‌های لازم حفظ کنیم.

نواک ادامه داد: در اجلاس اوپک پیشنهادهای جذابی مطرح شد که باید با دقت بررسی شوند. یکی از نتایج مهم سمینار که شایسته توجه ویژه است، تعیین جایگاه صنعت نفت است. باور دارم صنعت نفت یکی از زمینه‌های برخوردار از فناوری‎های پیشرفته است که منافع همه مردم جهان را تأمین می‎کند و یکی از محرک‎های اصلی اقتصاد جهانی است.

وزیر انرژی روسیه افزود: باید وقت بیشتری را برای رایزنی با جامعه کارشناسی جهان صرف کنیم و درباره چالش‌هایی که در پیش داریم، بحث کنیم. ما مسئول امنیت انرژی جهان هستیم. ما به تأمین برق جهان کمک می‌کنیم، همچنین در برابر نسل‎های آینده کارشناسان که در صنعت ما کار می‌کنند، مسئول هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا