خودروصنعت، معدن، تجارت

تولید بیش از ۲۲۷هزار خودرو در ۳خودروساز بزرگ

سه خودروساز بزرگ در دو ماه نخست امسال در مجموع ۲۲۷ هزار و ۴۵ دستگاه خودرو تولید کرده اند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عصرخودرو،  بر اساس جدیدترین گزارش دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید تجمعی ایران خودرو تا پایان اردیبهشت ماه به ۹۷ هزار و ۹۳۵ دستگاه رسید که رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۶ هزار و ۶۷۳ دستگاه بوده ، داشته است.
بر اساس این گزارش، تولید تجمعی گروه خودروسازی سایپا نیز با ۹۶ هزار و ۳۲۶ دستگاه رشدی معادل ۶۷ درصد را به ثبت رساند این در حالی است که تولید تجمعی این گروه خودروسازی در اردیبهشت سال گذشته ۵۷ هزار و ۶۹۱ دستگاه بوده است.
پارس خودرو سومین خودروساز بزرگ نیز با ثبت رشد ۴۱.۴ درصدی تولید تجمعی در اردیبهشت امسال موفق به تولید ۳۲ هزار و ۷۸۴ دستگاه خودرو شد. تولید این گروه خودروسازی در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ هزار و ۱۸۶ دستگاه بوده است.
بررسی جزییات تولید این شرکت ها نیز نشان می دهد که بیشترین رشد تولید متعلق به پژو ۲۰۷ اتومات با ۱۷۷۴.۳ درصد بوده این در حالی است که در جدول آمار تولید از این خودرو با عنوان پژو ۲۰۶ اتوماتیک یاد شده است. این خودرو از ۲۳۰ دستگاه تولید به ۴۳۱۱ رسیده است. پژو ۲۰۰۸ نیز رشدی معادل ۹۵۰.۵ درصد داشته و از تولید ۲۰۴ دستگاه در اردیبهشت سال گذشته به ۲۱۴۳ دستگاه در سال جاری رسیده است. هایما نیز در رتبه سوم رشد تولید قرار داشته به طوری که تولید تجمعی این خودرو از ۷۵۶ دستگاه در اردیبهشت سال گذشته به ۳۰۴۵ دستگاه افزایش یافته است.
بیشترین رشد تولید محصولات سایپا نیز به تیبا با ۲۰۶.۵ درصد اختصاص داشته است. بیشترین رشد تولید خودرو در پارس خودرو نیز به برلیانس با ۵۹.۷ درصد اختصاص داشت به طوری که تولید تجمعی اردیبهشت ۹۶ این خودرو از ۴۹۸۴ خودرو به ۷۹۶۰ دستگاه در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا