بانک و بیمهبیمه

ارسال دفترچه‌های بیمه درمان به درب منازل

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص صدور غیرحضوری دفترچه‌های بیمه درمان گفت: عدم نیاز به مراجعه حضوری برای صدور و تمدید دفترچه هم اکنون در بسیاری شعب آغاز شده و تا هفته تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که دفترچه‌ها به درب منازل ارسال و نیازی به مراجعه به شعب نباشد.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، سید تقی نوربخش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در آستانه هفته تامین اجتماعی ( اواسط تیرماه) هستیم گفت: در این هفته ۴۴ پروژه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: اقداماتی در راستای حمایت از اشتغال داریم. در همین راستا در قالب طرح مشوق‌های اشتغال هم اکنون کلیه کارگاه‌های تولیدی می‌توانند به ازای هر دو نفر که جذب و بکارگیری می‌کنند از مزایای بیمه‌ای برای یک نفر از آنها استفاده کنند. به این معنا که اگر کارگاهی دو فرد زیر ۳۴ سال و دارای مدرک کارشناسی را جذب کند، برای یک نفر آنها از معافیت حق بیمه کارفرمایی برخوردار می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر صدور غیرحضوری دفترچه‌های بیمه درمان اظهار کرد: عدم نیاز به مراجعه حضوری برای صدور و تمدید دفترچه هم اکنون در بسیاری شعب آغاز شده و تا هفته تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که دفترچه ها به درب منازل ارسال و نیازی به مراجعه به شعب نباشد.

صرفه‌جویی ۱۵ میلیاردی با حذف دفترچه درمان در مراکز ملکی و صدور نسخ الکترونیکی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی نیز گفت: این طرح به صورت سراسری در مراکز ملکی سازمان انجام شد و تا کنون ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک ایجاد و ۱۵ میلیارد تومان بابت چاپ دفترچه‌ها صرفه جویی شد.

نوربخش ادامه داد: حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد نیز در سه استان پایلوت شده و به‌زودی ۵ استان دیگر به این طرح ملحق می‌شوند و امیدواریم تا آخر سال کل مراکز تحت پوشش بروند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از کالای ایرانی گفت: برای این امر ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده و اقدامات موثری در حال انجام است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا