تجارتصنعتصنعت، معدن، تجارت

تولید داخلی باید صادرات محور باشد

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: تولید داخلی باید هدفمند و صادرات محور باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم جمیلی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که تولید صادرات محور گامی بسوی تصاحب بازارهای جهانی است، افزود: صنعتگران داخلی باید این مهم را به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار خود قرار دهند.

 

همچنین بخوانید

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد تولید طی سالیان گذشته در کشور صادرات محوری نبوده است، اظهارداشت: تولیدکنندگان بیشتر به دنبال تنوع تولید و کمتر به فکر کیفیت و قیمت بودند.

رئیس خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه تولید صادرات محور از یک دهه قبل در کشور نمود بیشتری پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه امروز تنوع تولید کالاهای صادراتی در مملکت نسبت به گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا کالاهای صادراتی از مقبولیت بیشتری در بین مصرف کنندگان برخوردار است، افزود: طبق معمول در تولید این نوع کالا استانداردهای بین المللی و حقوق مصرف کنندگان به درستی رعایت می شود.

جمیلی تصریح کرد: کیفیت کالا های ساخت داخل منهای بحث صادرات محوری باید در تمامی زمینه ها افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به تولید صادرات محور زمینه ورود کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی را فراهم می سازد، یادآورشد: توجه به این اصل مهم ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا برای تولیدکنندگان می تواند منجر به ثروت آفرینی، استمرار تولید، ثبات اشتغال، رشد صنعت، رونق فروش و بسیاری موارد در کشورشود.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا