بورسبورس اوراق

شاخص بورس سبز پوش به تعطیلات رفت

بورس تهران آخرین روز کاری هفته را با رشد شاخص به پایان رساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال بود و در ۵۱ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

شاخص کل بورس امروز با رشد ۱۶۸ واحدی به رقم ۹۵ هزار و ۵۷۷ رسید. نمادهای فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که دو نماد مخابرات و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.

شاخص بازار اول نیز امروز ۲۶۷ واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم ۴۳۷ واحد افت کرد.

گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد شرکت های فیبر ایران، دارو پخش، ملی سرب و روی ایران، پمپ سازی ایران، سیمان خوزستان، پتروشیمی آبادان و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق بود.

در مقابل نماد شرکت های قند لرستان، کیمیدارو، آلومراد، سایپا آذین، آبسال، صنایع شیمیایی ایران و کاشی پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق صکوک مخابرات، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا را داشتند.

در مقابل بیشترین عرضه ها در اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام آلومینیوم ایران ثبت شد.

در پایان معاملات امروز حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با معامله بلوکی ۲۷۳ میلیون سهمی به ارزش ۶۷۲ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا