تجارتصنعت، معدن، تجارت

تسهیل تجارت هند و افغانستان از چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تجارت و ترانزیت کالا بین هند و افغانستان از مسیر چابهار تسریع و تسهیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد علی حسن زاده در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: برای تحقق این هدف موافقت نامه ای موسوم به چابهار در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای وزرای راه و شهرسازی ایران، ترانسپورت افغانستان و وزیر امورخارجه هندوستان رسید.

 

وی همچنین اظهارداشت: موافقت نامه چابهار می تواند برگ برنده ای برای تمامی امضاکنندگان این سند باشد تا فعالیت های اقتصادی خود را توسعه دهند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این توافق نامه فرصتی را فراهم می کند تا تجار به راحتی به کشورهای سی.آی. اس دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: هندی ها از این طریق به دنبال توسعه تجارت با کشورهای سی. آی . اس و افغانستان و در عین حال بندر چابهار بهترین گزینه برا ی دستیابی افغانستان به آب های گرم است.

حسن زاده ضمن اشاره به این جمله که افغانستان سرشار از مواد معدنی است، اظهارداشت: بندر مزبور بهترین راه برای رسیدن به بازارهای مصرف این مواد معدنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه چابهار به عنوان منطقه راهبردی و با موقعیت مناسب جغرافیایی از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی بالایی برخوردار است، یادآورشد: عزم سه کشور مورد نظر برای تحقق این موافقت نامه به رغم تمامی موارد و مسائل جزم و به خوبی در حال انجام است.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا