امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید ۱۱ هزار تن شیر از دامداران تهران

 

مدیر سازمان تعاون روستایی تهران از خرید ۱۱ هزار تن شیر از دامداران استان طی دو ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس سیاح در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه مطالبات دوماهه امسال دامداران تا بیستم خردادماه پرداخت خواهد شد، افزود: تمامی مطالبات دامداران در سال ۹۶ پرداخت شده اما همین دامداران نتوانسته اند مطالبات دی ماه سال ۹۶ به بعد خود را از کارخانه ها دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و مطالبات کشاورزان و دامداران شرایط خاصی برای دولت ایجاد می کند، اظهارداشت: برخی کشاورزان بدون رعایت الگوی کشت اقدام به تولید محصول می کنند که امر تبعاتی برای خود و دولت ایجاد خواهد کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران با بیان اینکه با وجود این شرایط دولت مجبور می شود با صرف هزینه هایی از تولیدکنندگان حمایت کند، گفت: اگر کشاورزی در کشور اصولی باشد و کشاورزان به رهنمودهای سازمان جهاد کشاورزی توجه داشته باشند می توانند بازار مطلوبی برای فروش محصول خود ایجاد کنند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان از سوی سازمان تعاون روستایی با توجه به زمان بر بودن تصویب بودجه و تخصیص اعتبارات در سال جاری با وقفه ای کوتاه مواجه شده است، یادآور شد: زعفران، سیب زمینی بهاره، گوجه فرنگی، ذرت، گندم، جو و کشمش در لیست خرید تضمینی این سازمان قرار دارد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا