اقتصاد کلان

دایکست صنعتی ناشناخته اما تحول آفرین

عضو انجمن دایکست ایران گفت: دایسک به رغم دربرگیری واحدهای صنفی و صنعتی بسیارزیاد متاسفانه هنوز در کشور ناشناخته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ناصر نوتاش در گفتگوبا رادیو اقتصاد افزود: صنعت دایکست مجموعه ای از فعالیت های صنعتی، فنی، مدیریتی و اقتصادی را شامل می شود به همین دلیل طیف وسیعی از دست اندرکاران صنعتی در این حوزه فعال هستند.

وی همچنین اظهارداشت: این صنعت فروشندگان اقلام ریخته گری، مواد اولیه، فولادهای صنعتی، واحدهای عملیات حرارتی، قالبسازان، تعمیرکنندگان ماشین آلات، تامین کنندگان تجهیزات هیدرولیکی، مباحث محیط زیستی و مصرف انرژی، برق، الکترونیک و در یک کلام واحدهای صنفی و صنعتی بسیاری را در برمی گیرد.

همچنین بخوانید

این عضو انجمن دایکست ایران ادامه داد: دایکست امکان تولید اشکال پیچیده مهندسی را می تواند در یک زمان و قالب مشخصی فراهم کند.

عضو دیگر انجمن دایکست ایران نیز در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد گفت: فرآیند دایکست یکی از روش های ریخته گری است.

سیامک فتحی افزود: مجموعه تخصص های مختلف دیگر بجزء ریخته گری در این فرآیند دخیل هستند.

وی همچنین اظهارداشت: دایکست به فرآیند تزریق فلز مذاب به درون قالبی دائمی تحت فشار گفته می شود.

این عضو انجمن دایکست ایران گفت: ریخته گری تحت فشار یکی از اقتصادی ترین روش های تولید در صنعت ریخته گری است.

وی در ادامه با بیان اینکه دایکست سریع ترین راه تولید یک محصول از فلز است، افزود: تولید قطعات دایکستی امروزه در اکثر کشورها رو به افزایش است.

فتحی بیان داشت: این قطعات در صنعت خودرو، برق، یراق آلات و بسیاری موارد دیگر مصرف فراوانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا