تجارتصنعت، معدن، تجارت

لزوم توسعه روابط ایران و بلغارستان

 نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مقامات ایرانی و بلغاری علاقمند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین سلاح ورزی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی ایران و بلغارستان افزود: بدون شک با تکیه بر ظرفیت‌های مشترک می‌توان پیوند عمیقی برای فعالیت اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به سفر وزیر اقتصاد بلغارستان در راس یک هیئت بلند پایه اقتصادی و تجاری اعم از بخش خصوصی و پارلمانی به ایران اظهارداشت: «امیل کارانیکولو» ضمن ورود به تهران طی دیدارهای جداگانه ای با برخی از مقامات کشور از قبیل معاون اول ریاست جمهوری، وزیر اقتصاد و دارایی، وزارت راه و شهرسازی و رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص راه های تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه و رفع موانع و مشکلات موجود گفتگو و تبادل نظر کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این هیئت حامل پیام روشنی از سوی اتحادیه اروپا مبنی بر توسعه همکاری های این اتحادیه با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: جدا از این گسترش توسعه اقتصادی بین دو کشور تا سقف یک میلیارد دلار از دیگر برنامه های سفر هیئت بلغارستانی به تهران است.

سلاح ورزی تصریح کرد: وزیر اقتصاد بلغارستان امروز ضمن دیدارهای جداگانه با مقامات ایرانی به اتفاق هیئت همراه در همایش تجاری ایران و بلغارستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز شرکت کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا