انرژی

تبریز قطب مهم تولید تجهیزات صنعت نفت

 یک فعال در حوزه تولید تجهیزات صنعت نفت و گاز گفت: استان آذربایجان شرقی از قطب های مهم تولید و تامین تجهیزات صنعت نفت، گاز و خدمات فنی و مهندسی در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلام پناه در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که تولید تجهیزات صنایع نفت و گاز از خوشه های مهم آذربایجان شرقی افزود: این خوشه مشتمل بر ۱۴۲ واحد صنعتی است.

وی همچنین اظهارداشت: واحدها مزبور به عنوان ذینفعان خوشه سازندگان تجهیزات نفت و گاز استان در حوزه ساخت تجهیزات سرچاهی فعالیت دارند.

این فعال در حوزه تولید تجهیزات صنعت نفت و گاز گفت: هم اکنون هفت دسته محصول مرتبط با صنعت نفت و گاز مبتنی بر تکنولوژی و استانداردهای روز جهانی درسطح استان آذربایجان شرقی تولید و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی در ادامه افزود: از مجموع ۱۴۲ واحد تولیدی تجهیزات صنعت نفت و گاز ۷۲ واحد بطور مستقیم فرآیند تولید تجهیزات و ۷۰ واحد دیگر تکمیل کننده زنجیره ارزش این محصولات هستند.

غلام پناه همچنین اشتغال زایی، توسعه صادرات، ارزآوری و ارزش افزوده بالا را از جمله مزایای مهم صنعت نفت و گاز برشمرد و اظهارداشت: سابقه شکل گیری این صنعت در استان به بیش از ۴۵ سال می رسد.

وی یادآورشد: استان آذربایجان شرقی امروز از استعدادهای انسانی و مادی فراوانی برای فعالیت در این حوزه برخورداراست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت ۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات، موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا