اقتصاد کلانتجارت

۷ هزار کد ردیف واردات در گمرک

قائم مقام و معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور برنامه و توسعه از وجود هفت هزار کد ردیف واردات در گمرکات کشورخبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: تمامی کالاهای وارداتی در قالب کدهای مدنظر ساماندهی شده اند که از این تعداد دو هزار مورد فقط در کتاب تعرفه ثبت و فاقد هر نوع عملکردی است.

 

وی همچنین اظهارداشت: سال گذشته بخش عمده ای از کد تعرفه های وارداتی کالاها به نفع تولید داخلی اصلاح شده است.

قائم مقام و معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور برنامه و توسعه گفت: سیاست اصولی دولت به ویژه وزارتخانه مزبور اینکه اقلام خارجی مشابه تولید داخل نباید وارد کشور شود.

وی در ادامه افزود: هر ساله با برنامه ریزی های صورت گرفته ورود کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل به کشور کم و کمتر می شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: بسیاری از مردم تولیدات ساخت داخل را مترداف با کالا های کیفی نمی دانند در صورتیکه تعداد زیادی از واحدهای تولیدی کشور امروز محصولاتی در تراز جهانی تولید و به بازار مصرف ارائه می دهند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: ایران امروز در تولید انواع محصولات صنعتی از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است.

قائم مقام و معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور برنامه و توسعه افزود: این وزارتخانه به مناسبت نامگذاری سال جاری ۱۴۶ راهبرد مهم و اقدام اساسی از تولید تا مصرف تعریف و تدوین کرده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این راهبردهاو اقدامات اساسی چندین پروژه مهم دیگر منجمله نوسازی صنایع در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

رحمانی همچنین یادآورشد: تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت رقابتی یکی از اهداف مهم نوسازی صنایع ایران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا