انرژی

تحریم‌های جدید تاثیری در روند کار وزارت نیرو ندارد

قائم مقام وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه ایران در دو صنعت آب و برق خودکفا است، قطعا تحریم‌های جدید تاثیری در روند کار وزارت نیرو نخواهد داشت. علاوه بر این نیز قصد داریم تا روابط خود را مانند گذشته با کشورهای دنیا در سطح وسیع‌تری ادامه دهیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، ستار محمودی امروز در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر اینکه تحریم‌های جدید تا چه میزان می‌تواند در روابط وزارت نیرو تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: تبادل اطلاعات و علم و دانش یکی از مسائلی است که وزارت نیرو از سال‌های قبل با کشورهای دنیا داشته لذا در راستای تبادل تکنولوژی قطعا با کشورهای دیگر همکاری خواهیم داشت.

وی با تاکید به این مسئله که رویه وزارت نیرو، حمایت از تولیدکنندگان داخل است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در صنعت آب و برق توانمندی‌های زیادی در ایران وجود دارد تحریم‌های جدید نگرانی را برای ما ایجاد نکرده است.  

قائم مقام وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تنش آبی کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰ شهر در نقطه سر به سر تنش آبی قرار دارند که از این بین ۱۰۷ شهر دچار تنش آبی هستند. اما برای هر کدام از این شهرها برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است.

محمودی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر جیره‌بندی در کشور نخواهیم داشت و امیدواریم که با کمک مردم و اجرای درست برنامه‌ها بتوانیم امسال را که سال سختی در حوزه تامین منابع آبی است؛ پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌های امسال نسبت به سال قبل ۳۷ درصد کاهش دارد، عنوان کرد: اگر میزان کاهش‌ها ۱۵ درصد باشد، می‌توان شرایط را به راحتی مدیریت کرد. اما بالاتر از این میزان نیازمند پیش گرفتن برنامه‌های خاصی است و با توجه به اینکه از دی ماه سال قبل چنین شرایطی پیش بینی می‌شد، برنامه‌های ویژه‌ای را برای امسال در نظر گرفته‌ایم.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو در هر استان با توجه به میزان مصرف و تولید میزان کمبود تامین آب مشخص شده تا به وسیله اصلاح شبکه مدیریت مصرف و افزایش ظرفیت تامین این میزان کمبود اصلاح شود و در هیچ استانی با مشکل تامین آب مواجه نشویم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا