ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وزیر ارتباطات به خاطر تلگرام استعفاء داد؟

برخی منابع خبری از استعفاء محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شب گذشته خبری با عنوان دستور مسدودسازی تلگرام از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری منتشر و اندکی بعد نیز زمزمه‌هایی از استعفای وزیر ارتباطات به دلیل اعتراض به این حکم شنیده شد.

همزمان با اعلام مسدود سازی تلگرام برخی ارائه کنندگان اینترنت از جمله اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل دسترسی به این شبکه اجتماعی را برای کاربران خود قطع کردند.

همچنین بخوانید

صبح امروز گویا تلگرام همچنان بحث اول است، از ابتدای صبح کاربران ایرانی به دنبال آینده این شبکه اجتماعی در ایران بودند که در برخی سایت‌ها و بدنبال آن در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی پیرامون حضور جهرمی در دفتر ریاست جمهوری جهت تقدیم استعفای خود منتشر شد.

صحت این خبر همچنان در پاره‌ای از ابهام است اما باشگاه خبرنگاران جوان از یک منبع نزدیک به آذری جهرمی استعفای وی را تکذیب کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این منبع آگاه خبرداده که آذری جهرمی هم اکنون در جلسه ای با حضور رئیس جمهور در حال بررسی سفر استانی کابینه تدبیر و امید به خراسان رضوی است.

همچنین روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شایعات مطرح شده در مورد استعفای آذری جهرمی را تکذیب کرد.

البته تنها واکنش جهرمی به فیلتر تلگرام چند خط نوشتن در توئیتر بود؛ توئیتری که خود فیلتر است ولی همچنان محل اعلام رسمی نظرات برخی دولتمردان ایران.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، وزیر جوان ارتباطات در حساب کاربری توئیتر خود نوشت:

۱_ دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذیر است؛ هرچند استفاده از یک نرم‌افزار متوقف شود. نرم‌افزارهای بدیل، شناسایی و جریان آزاد اطلاعات، مجددا فعال و در گردش خواهد بود. این خاصیت و لازمه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.

۲_ فناوری به خودی خود، نه مجرم است نه مفسد و نه منحرف؛ این بشر است که با استفاده نادرست از آن، جرم یا فساد در فضای زندگی مجازی را ترویج می‌کند؛ چندان که در فضای واقعی نیز چنین می‌کند که امریست گریزناپذیر و علی حده.

۳_توسعه فناوری نیز پیوسته و توقف ناپذیر است، چرا که مکث در این مسیر پرجذب و جوش لایتناهی، آن هم در روزگار سرعت تکنولوژی، بس سخت و مستصعب است و خود تحریمی از دنیای نوین عقب ماندگی را به دنبال خواهد داشت.

۴_ سیاست‌گذاری برای رسانه‌های نوین و به رسمیت شناختن آن‌ها در جهت پاسداشت حقوق شهروندان، نیازمند اقدامی عاجل است که تعارض کشور با شبکه‌های اجتماعی را کاهش و باعث وحدت عمومی و مانع سلب اعتماد خواهد شد.

۵_ در این میان نباید از عدم وجود استانداردی جهانی برای حفظ حاکمیت کشورها در نرم‌افزارهای فضای مجازی گذشت، این تعارضی است که برای اکثر کشورها وجود دارد. زمانی که مقررات کشورها محترم شمرده نشود، عکس‌العمل حاکمیت‌ها امری غیرطبیعی و غیرمعقول نمی‌نماید.

به گزارش آرمان اقتصادی، شبکه اجتماعی تلگرام هم اکنون در برخی اپراتورهای اینترنت فعال و در برخی مسدود است.

منبع
اختصاصی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا