بورسبورس اوراق

سایه سنگین عوامل سیاسی بر بازار سهام

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر عوامل سیاسی سایه سنگینی بر معاملات بازار سهام انداخته و پیش بینی دقیق تر بازار با تصمیم گیری های بیرونی گره خورده است که باید به انتظار نتایج این تصمیمات بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایمان تقوی زاده در گفتگو با رادیو اقتصادافزود: شاخص کل بورس روز دوشنبه با ۲۱۸ واحد کاهش به عدد ۹۳ هزار و ۵۸۶ واحد رسید.

همچنین بخوانید

وی در ادامه ضمن اشاره به دو سناریو در معاملات امروز بازار بورس اظهارداشت: معاملات در سناریو نخست بصورت منفی دنبال می شد اما فشار فروش ها خیلی سنگین نبود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران قیمت های فعلی را در اکثریت سهام ارزنده می دانند و معتقدند چشم انداز آتی سهام مثبت است و این گروه فرصت را مغتنم شمرده و حداکثر استفاده را از خرید می برند.

وی همچنین افزود: چنین برداشتی تاثیرگرفته از نگاه بلند مدت فعالان بازار است که مهمترین دلائلش پائین آمدن قیمت سهم ، ثبات نسبی قیمت جهانی مواد خام و عملکرد مناسب بنگاه ها و شرکت ها در فروردین ماه بوده است.

تقوی زاده تصریح کرد: گروه دوم معاملات منفی روزهای اخیر را شروع یک فاز احتیاطی و به اصطلاح آرامش نسبی قبل از طوفان می دانند که با عوامل سیاسی منفی می تواند تقویت شود.

وی گفت: بطورکلی جریان تغییر مالکیت در روزهای گذشته حاکی از حمایت تمام قد بازیگران حقوقی از صنایع بزرگ است که می تواند به متعادل شدن بازار بینجامد.

این کارشناس بازار سهام افزود: ناگفته نماند پس از انتشار گزاش عملکرد شرکت ها انتظار می رفت با این گزارش های مثبت همگان شاهد بازگشت قیمت ها به مدار صعودی باشند اما همچنان عوامل بیرونی و مهمتر از همه برجام کفه سنگین تر ترازوست و اجازه رشد قیمت ها را نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا