تجارتصنعت، معدن، تجارت

رشد صادرات ایران به ترکیه با تعرفه ترجیحی

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: روند صادرات ایران به ترکیه با انعقاد قراردادهای ترجیحی بین دو کشور از سال ۲۰۱۵ رو به رشد بوده است.

رضا کامی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: طبق معمول گسترش مبادلات تجاری بین کشورها ی مختلف در شرایط خاص با توافق های منطقه ای در قالب تعرفه های ترجیحی انجام می گیرد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: هدف اصلی قراردادهای ترجیحی توسعه و گسترش روابط تجاری بین کشور ها با توجه به مناسبات اقتصادی و منافع مشترک دو طرف است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران وترکیه ضمن اشاره به انعقاد قرارداد ترجیحی سال ۲۰۱۵ میلادی بین دو کشور گفت: خوشبختانه با امضای این قرارداد صادرات ایران به ترکیه از واردات پیشی گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه گاز و مشتقات نفتی هیچ جایگاهی در تعرفه های ترجیحی ایران و ترکیه ندارد، افزود: تعداد ۱۴۰ نوع کالا از ایران و ۱۲۵ کالا از ترکیه مشمول این قرارداد است.

کامی تصریح کرد: استفاده از تعرفه‌های ترجیحی بین کشورها یکی از ابزارهای مهم در گسترش روابط تجاری دنیا به شمار می‌رود به این معنا که براساس توافقی که بین دو طرف صورت می‌گیرد هر کدام از این کشورها برای بخشی از تعرفه‌های وارداتی تخفیفاتی اعمال می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران وترکیه یادآورشد: این سیاست با رویکرد حفظ و توسعه بازارهای موجود یا ایجاد بازارهای جدید صادراتی و در نهایت تسهیل در دسترسی به بازار یکدیگر انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا