امور زیربناییراه و ساختمان

افتتاح ۹۰ میلیارد تومان پروژه مخابراتی و فناوری اطلاعات هوانوردی

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح ۹۰ میلیارد پروژه مخابراتی و فناوری اطلاعات در حوزه هوانوردی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمام این تکنولوژی‌های جدید توسط متخصصین داخلی به اجرا رسیده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رحمت الله مه‌آبادی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رشد و پیشرفت صنعت حمل و نقل هوایی اظهار داشت: رشد چشم‌گیر صنعت حمل و نقل هوایی به ویژه در زمینه‌های توسعه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در چند سال گذشته علاوه بر تاثیرات مثبت در کشور ایران را در عرصه رقابت‌های منطقه‌ای و بین المللی در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت فرودگاهی و حمل و نقل هوایی از نظر تکنولوژی و دانش در جایگاه اول عرصه فناوری بشری قرار دارد و بیشترین وابستگی این صنعت به کشورهای پیشرفته در این زمینه است اما تلاش فزاینده متخصصان ایرانی در دستیابی به علم و تکنولوژی روز و بومی سازی فناوری‌ها چشم‌گیر بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ادامه داد: امروز شاهد تبادل تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت فرودگاه‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم که می‌تواند نقطه عطفی در عرصه دستیابی به فناوری‌های پیشرفته صنعت فرودگاهی در آینده نه چندان دور باشد.

وی افزود: در چارچوب این توافق‌نامه قرار بر این است تا با ایجاد یک درگاه واحد فرصت ویژه‌ای برای دانش پژوهان و صنعتگران نخبه کشور جهت تامین نیازمندی‌های این صنعت فراهم کند.

مه‌آبادی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در زمینه فناوری‌های صنعت هوانوردی گفت:‌ افتتاح رسمی ۲۲ پروژه مخابراتی و فناوری اظلاعات به ارزش بش از  90 میلیارد تومان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام می‌شود همگی به دست متخصصان ایرانی شاغل در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده که در برخی از آنها توانسته‌ایم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. این پروژه‌ها گامی جدی و استوار به سوی ایجاد فرودگاه‌های هوشمند در کشور هستند.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا