امور زیربناییراه و ساختمان

وام ۲۵ میلیونی بهسازی مسکن روستایی

مدیر کل دفترمسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب کشور از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۲۵ میلیون تومان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا سهرابی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به جمله که ایران یک کشور سانحه خیز است، افزود: هرساله حوادث غیر مترقبه زیادی در سطح مملکت حادث می شود.

وی همچنین بیان داشت: واحدهای روستایی در برابر حوادث بسیار آسیب پذیرند به همین جهت از سال ۱۳۸۴ طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور کلید خورده است.

همچنین بخوانید

مدیر کل دفترمسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب کشورگفت: خوشبختانه این طرح در طول مسیر اجرا همواره از حمایت های بی شائبه دولت ها بهره مند بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور مورد بهسازی قرار می گیرد، افزود: دولت سالانه برای اجرای این طرح تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستائیان قرار می دهد.

سهرابی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این بین وظیفه هدایت، حمایت و نظارت طرح های بهسازی روستایی را در سطح کشور عهده دار است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این نهاد برای تهیه نقشه های ساختمانی واحدهای روستایی مطابق مقررات ملی ساختمان و همینطور با نظارت وزارت راه و شهرسازی مبادرت به تاسیس دفاتر طراحی کرده است.
مدیر کل دفترمسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب کشور افزود: نظارت فنی ساخت و سازهای روستایی در قالب طرح نظام فنی روستایی به عهده این نهاد گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت طرح بهسازی واحدهای روستایی از پنج میلیون تومان در سطح کشورآغاز و هم اکنون به ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

سهرابی اظهارداشت: امسال تسهیلات اعطایی دولت برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی برای هر واحد به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه یادآورشد: تمامی متقاضیانی که از این پس برای دریافت وام مسکن روستایی نزد بانک ها تشکیل پرونده می دهند به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان تسهیلات می گیرند که وام مزبور به صورت مرحله ای در فرآیند ساخت مسکن جدید به متقاضی پرداخت خواهد شد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا