صنعتصنعت، معدن، تجارت

ضرورت تعامل وزارت نفت و وزارت صنعت به منظور حمایت بیش تر از کالای ایرانی در مگا پروژه ها

معاون صنایع پیشرفته و پروژه های کلان انرژی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ و به منظور حمایت بیش تر از کالای ایرانی در مگاپروژه های نفت و گاز کشورگفت : سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور می‌تواند به عنوان متولی ساخت داخل در پروژه های شرکت ملی نفت ایران ، نقش پررنگی در این مهم ایفا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی ، فرداد دلیری با تاکید به استفاده از ارتقای توان ساخت داخل و ایدرو یکی از شرکت های پیشرو در بومی سازی تجهیزات صنعتی افزود: یکی از دلایل ورود ایدرو به پروژه‌های پارس جنوبی نه تنها ورود به پروژه‌های این میدان ، بلکه آن بود که در صورت بدست گرفتن مدیریت این پروژه می‌توانست کارها را به شرکت‌های داخلی واگذار کند و از توانمندی های موجود در داخل کشور در داخل کشور استفاده و یا آن را تقویت کند.

دلیری با توجه به اهمیت اشتغال زایی در کشور تصریح کرد: از یک پروژه نفتی یا گازی، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن تجهیزات و خرید، ۳۰ درصد اجرا و نصب و۱۰ درصد هم مدیریت و مهندسی را شامل می شود، بنابراین وزن تجهیزات و اقلام در پروژه بسیار بالاست و در نتیجه اشتغالزایی آن نیز بسیار بالاست زیرا با کارخانجات و تولید در داخل کشور سر و کار دارد.

وی با یادآوری زنجیره بزرگ ساخت تجهیزات حوزه نفت و گاز کشور بیان داشت : معتقدم ایدرو می‌تواند جایگاه متولی بودنش را به عنوان نماینده وزارت صنعت و معدن در تعامل با شرکت ملی نفت ایران داشته باشد.

در این مسیر می بایست از برنامه مدونی برخوردار باشیم تا اگر امروز به عنوان مثال۲۰ درصد تجهیزات را در داخل می‌سازیم، فردا این میزان به ۳۰-۴۰ درصد افزایش و در گام بعدی صادر کننده تجهیزات شویم، زیرا بدون این که ما صادر کننده باشیم، در این عرصه موفق نخواهیم بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا