تجارتچندرسانه‌ایصنعت، معدن، تجارتصوت

جهش تجارت ایران و ترکیه با پول ملی + صوت

رئیس اتاق بازرگانی ایران وترکیه گفت: استفاده از پول ملی این دو کشور منجر به جهش و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی بین دو اقتصاد مهم منطقه ای خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا کامی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بحث استفاده از پول ملی در ارتباط با تجارت دو جانبه مربوط به چند سال قبل است.

وی همچنین اظهارداشت: این موافقت نامه چند سال گذشته بین دولت ایران و ترکیه به امضا رسید و در طول این سال ها بصورت جزئی بیشتر در معاملات بخش خصوصی اعمال می شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران وترکیه گفت: پارسال موافقت نامه ای تحت عنوان «توسعه همکارهای بین بانک های مرکزی» دوباره به امضای مقامات دو کشور رسید که بر اساس این موافقت نامه استفاده از پول ملی بیشتر در معاملات مشترک بزرگتر مدنظر بود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه طی چند روز قبل نخستین معاملات در رابطه با استفاده از پول ملی بین دو کشور نمود عملی پیدا کرد.

کامی بیان داشت: استفاده از پول ملی ضمن رفع بخش عمده ای از مشکلات و موانع بانکی در بحث همکاری های تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه موجب کاهش قیمت تمام شده تجارت بین دوطرف نیز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا