اقتصاد کلان

تحقق شعار سال با تاکید بر اعتماد افزایی

رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک گفت: تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی نیازمند اعتماد افزایی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،محمد جواد صدق آمیز در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: تحقق حمایت همه جانبه از کالای ایرانی نیازمند تفکیک وظایف اصلی سه گروه نقش آفرین در این حوزه یعنی حاکمیت، فعالان بخش خصوصی و مصرف کنندگان است.

وی همچنین اظهارداشت: مردم، مسئولان و تولیدکنندگان هریک به نوبه خود در خصوص رونق کالای ایرانی وظایفی برعهده دارند.

رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک گفت: مردم امروز به صرف اینکه یک کالاهای خارجی است با هزینه بیشتر حاضر به خرید چنین کالایی هستند اما در عوض اگر کالایی ایرانی باشد حتی با هزینه کمتر حاضر نخواهند بود چنین کالایی را خریداری کنند.

وی در ادامه افزود: ذهنیت و اعتمادی مردم ایران به کالای ساخت داخل باید هر روز نسبت به گذشته در جامعه تقویت شود.

صدق آمیز با بیان اینکه بدون شک مردم از کالای مرغوب و با کیفیت ایرانی استقبال می کنند، تصریح کرد: این اعتماد در گذشته توسط بخش خصوصی و سیاست های حاکمیتی به شدت دچار آسیب شده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا مردم در خرید و مصرف کالای ایرانی رغبت و شوق لازم را ندارد، گفت: عرضه اجناس بی کیفیت از سوی تولیدکنندگان داخلی مردم را نسبت به خرید و مصرف اقلام داخلی بی اعتماد و بی انگیزه کرده است.

رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک افزود: ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی نیازمند اعتماد افزایی در حوزه تولید است.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان با تولید اجناس کیفی و قیمت مناسب و رسانه ها با فرهنگ سازی می تواند در بحث افزایش اعتماد مردم به مصرف کالاهای داخلی نقش آفرین باشند.

صدق آمیز گفت: وظیفه تولیدکنندگان در تحقق پذیری شعار سال باید تولید اجناس با کیفیت مبتنی بر نوآوری، خلاقیت و استانداردها روز دنیا باشد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: جدا از این قیمت محصولات ساخت داخلی باید به سمت رقابت پذیری حرکت کند.

رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک اظهارداشت: لازمه تولید محصولات صادرات محور و رقابت پذیر کاهش هزینه های تولید به مدد تکنولوژی و فناوری روز دنیا و همینطور بهره گیری از سبک های مدیریتی نوین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاربه پنج لایه مهم در سطوح برنامه ریزی گفت: مبانی و مبادی، استرانژی، راهبرد، راهکار و نتایج از جمله این لایه هاست.

صدق آمیز با بیان اینکه برنامه باید ناظر به ظرفیت های داخلی باشد، افزود: ایران در بحث مبانی و مبادی بسیار غنی ولی در لایه استراتژی و برنامه ریزی دراز مدت با ضعف های جدی مواجه است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا