امور زیربناییراه و ساختمان

جابجایی مسافران نوروزی با ۲۴۲ رام قطار

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن گفت: برای پیک سفرهای نوروزی چهار هزار و ۸۴۰ قطار در نظر گرفته شده و روزانه ۲۴۲ رام قطار مسافران را جا به جا می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی کاظمی منش در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به رشد ۱۵.۵ درصدی تعداد قطارها نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: ظرفیت صندلی ایجادی نیز برای سفرهای نوروزی سال ۹۷ یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۸ درصد رشد دارد.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از ظرفیت های ایجادی برای مسافران نوروزی در بحث کیفیت نیز گام های موثری برداشته شده است.

همچنین بخوانید

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن گفت: خروج ۲۸۴ واگن با عمر بالای ۳۰ سال از چرخه مصرف از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه افزود: جدا از این طی سال گذشته ۳۵۹ واگن با قدمت بالای ۴۵ سال از چرخه خارج شده بود.

کاظمی منش با بیان اینکه سن ناوگان ریلی مسافری ایران جوان تر شده است، اظهارداشت: طی چند ماهه گذشته ۷۵ واگن مسافری در کشور مورد بهسازی قرار گرفته است.

وی همچنین از ورود ۶۱ واگن قطارنو و بازسازی به ناوگان ریلی مسافری طی روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد و افزود: بهره برداری این واگن ها نیز در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا