اقتصاد کلان

توسعه اقتصادی در گرو تولید و کارآفرینی

یک تولید کننده ماشین آلات معدنی گفت: توسعه و رشد اقتصادی در کشور مرهون حمایت جدی از بخش تولید و کار آفرینی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اکبر کوراوغلی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: ایجاد اشتغال، افزایش تولید ناخالص داخلی، رفاه عمومی، گسترش صادرات، قدرت ارزآوری همه و همه در سایه تولید شکوفا و توسعه کارآفرینی شدنی است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخلی اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر حجم عمده ای از تجهیزات و ماشین آلات مربوط به بخش معدن از خارج وارد می شود.

این تولید کننده ماشین آلات معدنی گفت: هم اکنون امکانات و ظرفیت های لازم برای تولید ماشین آلات مورد نیاز این حوزه در کشور وجود دارد منتها می طلبد دولتمردان دست صنعتگران را به گرمی بفشارد و از آنان حمایت کنند.

وی ضمن اشاره به این جمله که تولیدکنندگان داخلی امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: برخی از این موانع و چالش ها منشا داخلی و بخش دیگر مربوط به موارد و مسائل خارجی است.

کوراوغلی تصریح کرد: مسائل و موارد خود تحریمی داخلی امروز بیش از تحریم های خارجی در بخش تولید و صادرات کشور اثرگذار است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: ماشین آلاتی که امروز با هدف نوسازی صنایع از ایتالیا وارد می شود بدون عوارض گمرکی و ۹ درصد ارزش افزوده است در حالیکه صنایع داخلی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت ماشین آلات باید عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

این تولید کننده ماشین آلات معدنی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای موفقیت در تولید بسیار پیچیده است، افزود: تولیدکنندگان امروز با تلاش زیاد و همت مثال زدنی روی پای خود ایستاده وبه امر مقدس تولید مشغول هستند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهارداشت: حال و روز تولید وصنعت امروز در کشور تعریفی ندارد.

کوراوغلی با اشاره به این جمله که مشکلات و موانع امروز شتاب سرعت توسعه و رشد اقتصادی در کشور را به شدت کند کرده است، اذعان داشت: برای شتاب بخشی به چرخ تولید در جامعه ضمن برداشتن موانع از پیش پای صنعتگران مردم نیز باید از کالاهای با کیفیت داخلی به معنی واقعی کلمه در این شرایط حمایت کنند.

وی یادآورشد: خرید و مصرف کالاهای داخلی مساوی با تولید و اشتغال ایرانی است بنابراین می طلبد ملت و دولت بیش از گذشته به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا