امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۶ هزار هکتار انواع سبزی غده‌ای و برگی اندیمشک به روسیه صادر شد

اهواز – رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار هکتار انواع سبزی غده‌ای و برگی این شهرستان به کشور روسیه صادر شد.

هدایت‌اله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: تامین امنیت غذایی و خودکفایی در تولید انواع محصولات کشاورزی یک گام مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی با اشاره به برداشت ۳۱ هزار و ۳۴۰ تن سیب زمینی در سال جاری افزود: یک هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت محصول سیب زمینی اختصاص داده شد، که از سطح ۲۰ هکتار سیب‌زمینی، ۲۴۰ تن محصول و از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار دیگر نیز  ۳۱ هزار تن محصول سیب زمینی معمولی برداشت شد.

همچنین بخوانید

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از افزایش صادرات سبزی و صیفی این شهرستان به بازار کشورهای همسایه گفت: ۱۰۷ هزار و ۱۸۵ تن انواع سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای در طول سال در اندیمشک برداشت می‌شود.

وی در ادمه به برداشت سالانه ۱۰ هزار تن گوجه، یک هزار و ۸۰۰ تن بادمجان، ۲۲۵ تن سیر، ۲۳ هزار تن هویج، یک هزار و دویست تن فلفل دلمه‌ای ۲ هزار و دویست تن شلغم در مزارع کشاورزی اندیمشک گفت: سه هزار و ۴۹۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی اندیمشک زیر کشت سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای هستند.

موسوی اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت اسفناج، تره، تربچه، جعفری اختصاص و در مجموع ۱۲۰ هزار و ۴۳۰ تن انواع سبزی برگی از مزارع اندیمشک برداشت و بخش از محصول سبزی شهرستان به کشور روسیه صادر شد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک از کشت شش هزار و ۱۶۶ هکتار انواع سبزی برگی و غده‌ای خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار سبزی برگی و سه هزار و  ۴۹۴ هکتار سبزی میوه‌ای و غده‌ای در اندیمشک کشت و محصول آن روانه بازار و بخشی نیز صادر شده است

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا