صنعت، معدن، تجارتمعدن

گزارش نوسانات تولید مس ایران از نگاه روزنامه آذرنیوز

روزنامه آذر نیوز در باکوگزارشی از عملکرد و نوسان تولید مس ایران در ۹ ماه نخست سال ۹۶ منتشر کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، روزنامه آذر نیوزAZERNEWS باکو طی انتشار گزارشی به نقل از ایمیدرو به بررسی عملکرد ۹ ماهه بخش مس ایران پرداخت که در آن به عمکرد استخراج، تولید و ظرفیت مس ایران اشاره شده است.

مجموع تولید کنسانتره مس ایران در ۹ ماهه نخست سال جاری به ۸۵۱ هزار و ۹۱۷تن رسید که حاکی از رشد ۷.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است در حالی که مجموع تولیدات کنسانتره مس ایران در سال گذشته به یک میلیون و ۴۶هزار تن رسید.

همچنین بخوانید

طی ۹ ماهه نخست سال جاری ایران ۱۰۵هزار و ۹۱۷ تن کاتدمس (باکاهش ۲۷.۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) و ۱۳۰هزار و ۱۹۷ تن آند مس تولید کرد. این در حالی است که مجموع تولیدات کاتد و آند مس ایران طی سال گذشته به ترتیب ۱۹۲هزار و ۶۵۰تن و ۲۲۸هزار و ۵۷۱تن به ثبت رسید.

طی این دوره ۹ ماهه، ایران ۱۲۶میلیون و ۲۲۱هزار تن سنگ مس استخراج کرد در حالی که مجموع استخراج این ماده معدنی در سال گذشته ۱۴۰میلیون و ۴۶۲هزار تن ثبت شد.

ایران دارای ۲۲میلیون تن ذخایر مس یعنی ۱.۳ درصد ذخایرقطعی مس جهان است و در حال حاضر ۶ معدن فعال مس در کشور وجود دارد. ظرفیت تولید مس کشور۲۰۰هزار تن در سال است که ایران درنظر دارد تا سال ۲۰۲۰ این ظرفیت را دو برابر کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا