صنعت، معدن، تجارت

تعرفه واردات موتورسیکلت بدون تغییر باقی ماند

یک مقام مسئول با بیان اینکه تعرفه واردات موتورسیکلت‌های برقی امسال نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی مانده، گفت: هر کارخانه موتورسیکلت در ایران، حداقل یک محصول برقی یا هیبریدی تولید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فریبا خاکزاد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: طی سالهای گذشته، صنعت موتورسیکلت در ایران ارتقای زیادی یافته و تولیدکنندگان تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا سیستم تولید را به سمت استانداردهای دقیق و روز دنیا ارتقا دهند؛ به نحوی که قرار است این پیشرفت‌ها به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: تولید موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی طی سالهای گذشته یکی از دستورکارهای جدی کارخانجات تولیدکنندگان در این حوزه بوده است و در حال حاضر، هر کارخانه تولیدی، حداقل یک محصول برقی و یا هیبریدی در تولیدات خود دارد و برخی تولیدکنندگان هم تولید دوچرخه های برقی را در دستور کار قرار داده اند.

به گفته خاکزاد، به موازات افزایش سطح تولیدات داخلی، باید برای ارتقای سطح اطلاعات و دانش عمومی از کاربری این محصولات برقی و هیبریدی بالا رفته و در جهت آگاهی بخشی به مردم تلاش شود، به این معنا که باید آموزش های رایگان در دستور کار قرار گیرد و شرکتها نیز کیفیت محصولات خود را ارتقا بخشند تا مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: البته در سال جاری، حجم تولید موتورسیکلت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و باید زمینه ساز افزایش تولید بود؛ این در حالی است که برخی شرکتهای صاحب نام دنیا، سال گذشته یکی از محصولات برقی خود را در ایران رونمایی کردند که به نظر می رسد زمینه همکاری با خارجی‌ها نیز فراهم است و قراردادهای هم منعقد شده است.

مدیر اجرایی چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت و دوچرخه، وسایل نقلیه هیبریدی و تجهیزات وابسته گفت: حدود ۵۰۰ بازرگان خارجی از فرانسه، ایتالیا، کانادا، چین، ژاپن، اتریش، افغانستان، عراق، کره، هند، ترکیه، امارات، تایوان، اتیوپی، اردن، ازبکستان، اسپانیا، استونی، السالواردور و لبنان در دوره برگزاری این نمایشگاه حضور یافته اند و در نمایشگاه امسال نیز که بیست و ششم تا بیست و نهم دیماه در تهران برگزار می شود، قرار است که از محصولات و برندهای جدید داخلی و بین المللی رونمایی شود.

وی افزود: بیش از شصت شرکت از کشورهای چین، تایوان و روسیه امسال به ایران خواهند آمد و آخرین دستاوردها و تکنولوژیهای به کار گرفته شده در محصولات خود را به نمایش می گذارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا