انرژی

قره‌خانی: پیش‌گیری‌های لازم برای کاهش آتش‌سوزی در صنایع پتروشیمی‌ انجام شود

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس خطاب به وزیر نفت متذکر شد: متاسفانه آمار آتش‌سوزی‌ها در پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و دکل‌های حفاری افزایش یافته است. انتظار است پیش‌گیری‌های لازم انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسدالله قره‌خانی در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده‌های داغدار غرب کشور، گفت: از کمک‌رسانی گسترده مردم استان گلستان به زلزله‌زدگان غرب کشور تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به یاوه‌گویی‌های سیاستمداران عربستانی خاطرنشان کرد: اخیرا برخی کشورهایی که در زمان جنگ ۸ ساله در کنار صدام بودند و بر سر مردم ما بمب می‌ریختند، امروز با گستاخی تمام برای ما تعیین تکلیف می‌کنند. اینان هنوز ایران و قدرت مردم ایران را نشناخته‌اند.

قره‌خانی افزود: در تولید موشک و تقویت بنیه دفاعی چیزی برای مذاکره وجود ندارد. تولید و توسعه موشک را ادامه می‌دهیم و این مسئله مردم حمایت تمام مردم ایران و نمایندگان آنان است.

سخنگوی کمیسیون انرژی خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: در سال گذشته کشاورزی، به دلیل دیر پرداخت شدن پول گندم‌کاران هنوز خستگی از تنشان در نرفته است. امسال نیز همچون سال گذشته با تاخیر در قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی روبرو هستیم. امیدوارم تا زمان ارائه لایحه بودجه ۹۷ این مشکل حل شود.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس به وزیر نیرو توصیه کرد: آقای وزیر سری به معاونت امور آبفا بزنید. این معاونت با تصمیمات غیرکارشناسی همه چیز را به هم ریخته است و مردم را درگیر کرده است. کارشناسان این معاونت از کارشناسی، فقط انتقال آب بین حوزه‌ای را مورد توجه قرار داده و برای تامین آب سایر مناطق از این روش استفاده می‌کنند.  این تصمیمات، نارضایتی اجتماعی و نابودی گونه‌های گیاهی و زمین‌های زراعی را به دلیل شوری بیش از حد آب کشاورزی منطقه شده است. از انتقال آب شیرین و نابودی چشمه‌های آب شیرین استان گلستان جلوگیری کنید.

قره‌خانی از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا لایحه منطقه ایجاد مناطق آزاد تجاری را که در صادرات تولیدات استانی و ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار است در دستور مجلس قرار دهد.

وی خطاب به وزیر نفت متذکر شد: متاسفانه آمار آتش‌سوزی‌ها در پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و دکل‌های حفاری افزایش یافته است. انتظار است پیش‌گیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا