امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کمبود نقدینگی؛مشکل صنعت شیلات/مردم آبزی‌خور نیستند

رئیس سازمان شیلات گفت: در راستای ایجاد تقاضا و آشنایی بیشتر مردم کشور با فرآورده های شیلاتی سال گذشته ۲۴ نمایشگاه غذایی در سطح استان های کشور برگزار شد.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در حاشیه بازدید از غرفه پایگاه خبری آرمان اقتصادی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با پایگاه خبری آرمان اقتصادی با بیان اینکه بزرگترین مشکل صنعت شیلات کشور در وهله نخست این است که مردم آبزی خور نیستند گفت: اگر بتوانیم تقاضای مردم را به سمت مصرف بیشتر آبزیان (ماهی و میگو) جلب کنیم عمده مشکلات زنجیره صنعت شیلات کشور حل می شود.

وی حل این مشکل را در گرو ایجاد تقاضا ازطریق عرضه محصولات متفاوت دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ نوع فرآورده شیلاتی در کشور عرضه می شود و تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه های غذایی در استان های مختلف، مردم را با این نوع سبک غذایی و فرآورده شیلاتی بیشتر آشنا کنیم.

همچنین بخوانید

به گفته این مقام مسئول در راستای ایجاد تقاضا و آشنایی بیشتر مردم کشور با فرآورده های شیلاتی سال گذشته ۲۴ نمایشگاه غذایی در سطح استان های کشور برگزار شد. این در حالی است که این رقم برای امسال ۵۰ نمایشگاه هدفگذاری شده است.

رئیس سازمان شیلات کمبود نقدینگی در این صنعت را یکی دیگر از مشکلات موجود اعلام کرد و تأکید کرد: ظرفیت های صنایع شیلاتی بالاست اما به دلیل کمبود نقدینگی از تمامی بخش های این ظرفیت به طور کامل استفاده نمی شود. انتظار می رود دولت با حمایت این صنعت در قالب کاهش نرخ بازپرداخت های مالی به توسعه و رونق هر چه بیشتر آن کمک کند.

به گفته صالحی این مجموعه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای را در راستای حمایت از این صنعت به منظور گسترش فعالیت های نوآورانه منعقد کرده است که از جمله این فعالیت های نوآورانه می توان به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد. این در حالی است که در کشور مزارعی وجود دارد که ۵ تا ۸ بار آب موجود را تصفیه و مورد استفاده قرار می دهد. از سوی دیگر دولت در برنامه ششم توسعه مصوبه ای را برای حمایت از زیرساخت های این صنعت در قالب حمایت از گونه های پرورشی نادر، گونه های بومی و ترویج روش های جدید در این صنعت در نظر گرفته است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا