امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صید میگو در آب های شمال غرب خلیج فارس آزاد شد

صید میگوی دریایی در صیدگاه های بوسیف و لیفه در شمال غرب خلیج فارس، از اول آبان آزاد اعلام شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما؛ ­پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور اعلام کرد: صید میگوی خنجری و سفید تا اطلاع بعدی آزاد است. 

نبی الله خون میرزایی، مدیرکل شیلات خوزستان، با بیان اینکه ۱۰۸۰ فروند قایق و ۶۰۸فروند لنج در استان خوزستان دارای مجوز هستند که پیش بینی می شود ۵۳۰فروند لنج و ۲۵۰فروند قایق برای دریافت مجوز صید اقدام کنند، گفت:  مجوز صید میگو برای قایق ها سه روزه و برای لنج های صیادی هفت روزه صادر می شود. 

وی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه خلیج فارس، افزود: مجوز صید برای صیدگاهای بوسیف، لیفه، خور درویش و واسطه در خور موسی صادر می شود و صید میگو در دیگر صیدگاه های استان ممنوع است و صیادان در این مدت مجاز به صید گونه های مختلف ماهی در این صیدگاه ها نیستند.  صیادان استان ، صید خود را در ۸ بندر صیادی و ۱۰مرکز تخلیه صید آبزیان ، تخلیه و وارد بازار می کنند. 

به گفته این مقام مسئول،۱۰ هزار صیاد در استان خوزستان به صورت مستقیم در صید میگو مشارکت دارند و پارسال ۸۲۵ تن میگو در صیدگاه های استان صید شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پارسال در مجموع ۴۳ هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس صید شد. ماهی و میگو در سبد غذایی استان خوزستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. صید و صیادی پس از کشاورزی و تجارت سومین منبع معیشتی ساکنان جنوبی و ساحلی خوزستان است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا