انرژی

افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب، اولویت جدی دولت است

پس از افزایش دسترسی مشترکان به آب آشامیدنی در ایران به سطوح بسیار بالا، مجموعه آب و فاضلاب کشور تلاش دارد جمعیت زیر پوشش سامانه‌های فاضلاب را نیز به سطح مطلوب برساند.

به گزارش آرمان اقتصادی، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در کارگاه آموزشی «تاب‌آوری زیرساخت‌های شهری و مدیریت آب و فاضلاب» که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار شد، گفت: خوش‌بختانه اکنون سطح دسترسی به آب آشامیدنی در ایران بسیار بالاست و مجموعه آب و فاضلاب کشور تلاش دارد جمعیت زیر پوشش سامانه‌های فاضلاب را نیز به سطح مطلوب برساند.

افشین رحیم‌زاده افزود: مباحث آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین محورهای تحقق توسعه پایدار است و شرکت آبفای استان تهران با راه‌اندازی دفتر توسعه پایدار، پیگیری و پیاده‌سازی این اهداف را مد نظر قرار داده است.

همچنین بخوانید

او ادامه داد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این شرکت، هیچ پروژه‌ای بدون پیوست‌های توسعه پایدار انجام نخواهد شد و توجه به مطالعات محیط‌زیستی یکی از ارکان اقدامات ماست.

او با اشاره به کسب عنوان برتر توسط آبفای استان تهران از سوی بنیاد جهانی انرژی گفت: این گونه دستاوردها انگیزه‌های بیش‌تری برای گام‌نهادن در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار به ما می‌دهد.

در ادامه این کارگاه نیز معاون مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد زمینه‌های همکاری این مرکز با شرکت آب و فاضلاب مانند اموزش، مشاوره در بحث زیرساخت‌های شهری را تشریح کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا